Gå till innehåll

Jag bara undrar


mattsand

Recommended Posts

Hej,

trailern är så kort så man knappt hinner intressera sig för vad det är för film. Trailers är oftast för långa, men den här var väl lite i underkant (även om filmen i sig är kort).

 

Funderingar:

- man hör knappt vad killen säger, vilket är synd. Textningen är det enda som räddar.. Dåligt ljud eller sluddrig kille? ;) Hur som helst så drunkar det lite i musiken.

- titeldesignen ser precis ut som den i "krama mig". Finns det något samband eller är det bara för att det känns "inne"?

 

- hur lång är filmen?

- vilket format är den inspelad på?

- berätta gärna lite kort hur du fick göra den

Länk till kommentar
Share on other sites

jaså, jag tycker man hör honom rätt bra. fast det beror nog på högtalarna. i filmen är det ju ingen musik där och jag har inte gjort något annat än en slaskmix på trailern. ska kolla om jag kan fixa så det blir bättre.

 

den borde kanske heta teaser egentligen. det är inte meningen att man ska förstå vad filmen handlar om, på gott och ont såklart. jag tar din synpunkt med mig i framtiden.

 

titeldesignen är väl inne just nu antar jag. den gjordes innan krama mig kom ut, men visst såg jag omedelbart likheten också. sånt som händer.

 

filmen är 14 minuter. spelades in på super 16, mastrad på digibeta. att jag fick göra den berodde på att jag skrev ett manus som min producent tog till film stockholm och filminstitutef som gav oss pengar. att filmlance blev producent beror på att min producent började jobba där under projektets gång, och då tyckte lasse blomgren (exec prod) att hon kunde göra det på arbetstid där och så gick de in med lite stöd. det var egentligen aldrig deras projekt om det var det du undrade, även om deras medverkan nog starkt bidrog till att sfi släppte till. hmm, förstod du? ;-)

 

/matt

Länk till kommentar
Share on other sites

Hör inte vad killen säger...?

Där kan jag verkligen inte hålla med man hör klart och tydligt vad alla säger trailerna igenom.

Den är kort men effektiv jag personlig blir intresserad av filmen, den verkar "lurig"

Att ställa frågor som "vad skulle du göra om imorgon inte fanns" och sedan ett par sekunder senare "skulle du vilja ta min oskuld för en hundrig" man blir intresserad (låter nästan lite perverst man antar att ni förstår att det inte är den senare repliken som jag lägger vikt vid utan snarare kontrasten mellan frågeställningarn).

Länk till kommentar
Share on other sites

tack,

 

[citat=tattarn]ungefär hur stor budget behöver man för en sån här film om man får fråga?[/citat]

det är tyvärr hemligt men det är nog mindre än du tror. produktionsstöd från film stockholm och växthusstöd från filminstitutet räckte i stort sett. om du har ett hum om hur mycket de brukar ge så vet du.

 

/mattias

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är impad av trailern, impad att ni fixade stödet.

Det var snyggt, kort, som en teaser, och inte ohörbart.

Enda minuset för mig är personligt och det är att jag inte är något fan av Amanda. Och jag förstått det rätt så visas den imorgon i stockholm på ett vad som kallas för "open slam"? Vore kul att se, men det verkade lite oklart med tider när jag kollade sidan.

Länk till kommentar
Share on other sites

angående tider så stod den på screeningssidan men inte på momentsidan. du får en ny chans den 27:e på filmhuset. ses där.

[citat=sw33t]Enda minuset för mig är personligt och det är att jag inte är något fan av Amanda.[/citat]

det är en rätt tråkig åsikt som du tyvärr inte är ensam om. jag tycker att någon som ändå har synts så lite borde få minst fem chanser till eller så. jag var inte heller tokimpad förrän jag provspelade henne och det visade sig att hon var grym. hon är så väldigt mycket mer än den rätt dryga småbruden som syns i hip hip hora! och i tidningarna. ;-)

 

/mattias

Länk till kommentar
Share on other sites

Wow! Nu kommer det låta lite noobish, men du är för fan med i imdb! :P

 

Trailern var cool för övrigt. Hur lång ska filmen bli nu igen? Förresten tyckte jag att... den där tjejen var bra i Hip Hip Hora. Tyckte om den filmen väldigt mycket faktiskt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=BA2]Wow! Nu kommer det låta lite noobish, men du är för fan med i imdb![/citat]

ja, visst är det coolt? nu har jag vant mig men första gången jag såg mitt namn där bubblade det som om jag blivit kär ungefär. :-) nåväl, alla som gjort en film som haft visning för allmänheten, det vill säga på bio eller teve, får vara med. till och med de lite större filmfestivalerna räknas (dock inte internet). det är inte konstigare än så.

 

%2$s skrev:
Trailern var cool för övrigt. Hur lång ska filmen bli nu igen?

tack. filmen är 14 minuter.

 

%2$s skrev:
Förresten tyckte jag att... den där tjejen var bra i Hip Hip Hora.

 

tyckte jag med. väldigt bra. jag menade bara att jag var osäker på om hon skulle passa för min film.

 

/mattias

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=mattsand]angående tider så stod den på screeningssidan men inte på momentsidan. du får en ny chans den 27:e på filmhuset. ses där.

[citat=sw33t]Enda minuset för mig är personligt och det är att jag inte är något fan av Amanda.[/citat]

det är en rätt tråkig åsikt som du tyvärr inte är ensam om. jag tycker att någon som ändå har synts så lite borde få minst fem chanser till eller så. jag var inte heller tokimpad förrän jag provspelade henne och det visade sig att hon var grym. hon är så väldigt mycket mer än den rätt dryga småbruden som syns i hip hip hora! och i tidningarna. ;-)

 

/mattias[/citat]

 

Jo fast jag drar mina åsikter över att jag faktistk arbetat på en produktion med henne och träffat henne några gånger. Hur hon är som skådespelare klagar jag inte på, men som person skulle jag inte vilja arbeta med henne. Men förutom det borde hon nog försöka hitta nya roller nu innan hon bli facksatt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=sw33t]Jo fast jag drar mina åsikter över att jag faktistk arbetat på en produktion med henne och träffat henne några gånger.[/citat]

men på vilket sätt påverkar det min film? det finns sjukt många skådisar som är knepiga privat men som man gillar på duken ändå. inte för att jag tycker att amanda är det men alla får ju tycka vad de vill.

 

/mattias

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Personligen tycker jag det är lite för klyschigt med det här "om imorgon inte fanns". Nu är jag 22 år och kanske inte främsta målgruppen, men även en fjortonåring ser väl igenom en klyscha?

 

Jag gillar att han säger "jag undrar" och det är det filmen heter.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

sorry för sent svar. har inte varit i den här tråden på länge.

 

[citat=DavidAndersson]Personligen tycker jag det är lite för klyschigt med det här "om imorgon inte fanns"[/citat]

äsch, folk pratar ju i klyschor. hur många speciellt orginella saker har du sagt i dag? det är bara i dawson's creek som de är poetiska. :-)

 

%2$s skrev:
Nu är jag 22 år och kanske inte främsta målgruppen

nej, den är gjord för alla utom 22-åringar. skämt åsido finns det ingen målgrupp. de som tyckt bäst om den hittills är tanter och amerikaner. go figure. :-)

 

/mattias

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...