maya: ritplatta / ritskärm XP-Pen för grafisk designer
-
Similar Content
-
By andreasingo
Undrar hur man gör när man ska kombinera live-action och datoranimering, i de fall där kameran rör sig mycket och kamerarörelserna måste överföras till datoranimationen på ett realistiskt sätt. Kollade på något inslag på TV om att man använder någon funktion i datoranimeringsprogrammet som synkar kamerarörelserna i live-action materialet med det animerade materialet. Är det någon som vet hur man gör detta i Autodesk Maya? Om inte detta går finns det något annat program man kan använda?
-
By andreasingo
Tjaba! Håller på med ett animationsprojekt "Alien Forever", vars manus jag postat i manusforumet. Jag har lagt upp en strategi för att lyckas med ansiktsrörelser, ska använda mig av morphing är det tänkt. Min fråga är om någon känner till något bättre sätt (inte motion-capture) för att lyckas få fram hyffsat skådespel för karaktärerna? Det är just ansiktsrörelserna som känns svårast för min del, för det är där skådespelet ska komma fram och jag använder mig av mycket dialog.
-
By MovieMaker
Än så länge bara en modell men inom ett par veckor kommer de här vara en 1 minut lång animation. Kommer posta resultatet här då.. ^^
UPPDATERING: Färdig animation -> http://www.vimeo.com/11007176
-
By RedFilm
Hej. Jag sitter o jobbar lite med en 3D Modell av min son som uppvärmning inför ett kommande projekt. Skulle vara bra o veta vad ni tycker och hur ni skulle förbättra resultatet.
Har inte börjat med ögonen och han ska ha keps på sig så inget hår heller.
http://www.redfilm.se/sebas_3d4.jpg
http://www.redfilm.se/sebastean_3D_SideBYside.jpg
Jobbat med Maya, zBrush och photoshop
-
By megawatti
Halloj. Har precis animerat klart min karaktär, den är fullt riggad och all i maya.. Kan man exportera denna till max? Har testat lite lätt med FBX osv men inge vidare reslutat. Kan man baka ner typ Vertex:erna på något vis och importera i max? allt är klart, vill inte fortsätta animera i max utan bara få in den där.
Kravet är väl att UV-kordinationerna sparas, annars spelar ingen roll ifall riggen förljer med eller inte! :)
Så vad har ni för workflow mellan max och maya? Hjälp önskas! :D
// Simon
-
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.