Jump to content

Exportera en animerad karaktär till max?


megawatti
 Share

Recommended Posts

Halloj. Har precis animerat klart min karaktär, den är fullt riggad och all i maya.. Kan man exportera denna till max? Har testat lite lätt med FBX osv men inge vidare reslutat. Kan man baka ner typ Vertex:erna på något vis och importera i max? allt är klart, vill inte fortsätta animera i max utan bara få in den där.

 

Kravet är väl att UV-kordinationerna sparas, annars spelar ingen roll ifall riggen förljer med eller inte! :)

 

Så vad har ni för workflow mellan max och maya? Hjälp önskas! :D

 

// Simon

Link to comment
Share on other sites

ja allt kommer in, fast animationen ser inte rätt ut, ben hoppar upp och ner och ur sina banor. skelletet går ur kroppen osv.. Så Hur bör jag exportera för att bara få själva mechen helt bakad? Ganska ny på vad animering heter med riggar osv..

 

Finns något som kallas "geometry catch" någon som vet hur de fungerar och vill guida mig lite?

 

// Simon

 

 

Edit: Jag löste de! :D Ifall jag exportera från maya som en obj fil och sedan importerar i max + tar XML datan och sätter de på en PointChatchDeformer i max så fungerar de precis som jag vill.

 

Har bara ett litet problem nu.. Eftersom de är en catchad mech nu så kan jag inte rotera den eller liknande eftersom allt är nerbakat.. Och standard i max är Z som upp accsis Y är ju standard i maya.. Så min karaktär är lite sne :) Hur ändrar jag upp accis i max?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...