Sambaboy Posted March 14, 2005 Share Posted March 14, 2005 Tjenna, jag och en polare har filat på en idé ganska länge nu, från början var det tänkt att bli till en mer seriösare thriller men jag själv tror att den skulle fungera bättre som skräck - splatter komedi. Vi har inte varit ute efter att komma på en unik idé utan bara en plattform och en historia i en genre vi gillar själva. Hur som helst here is the story. Man får följa en ung kille (20 - 23 år) som drömmer mardrömmar, ser syner och så vidare. Det framgår att våran huvudperson är väldigt mentalt störd. Han börjar jobba som vaktmästare på en skola och det dröjer inte länge förräns hans sexuella frustration och hans labila mentala tillstånd ställer till det för omgivningen och han själv. Det sker ett gäng makabra flickmord på skolan och runt om området. Och det är han som utför dem. Detta vet alla tittare då hans tillväga gångs sätt kommer att visas och följas hela vägen. Han skall undkomma polisen och sedan fly. Ett litet uppföljarslut på det hela alltså men endå skall det liksom avsluta historien på ett bra sätt. Detta är lite lösa funderingar, kom gärna med förslag ( konstruktiv kritik ) Den som tycker att det suger behöver inte skriva det om man inte har nåt bättre förslag på det hela :D tack på förhand! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallin Posted March 14, 2005 Share Posted March 14, 2005 Det suger så in i helvete hårt att.. nej vänta det skulle man ju inte skriva ;) Idén är ju som jag tidigare sagt kul, blir en renodlad splatter utan mystik o så. Kommer man få följa polisarbetet också? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sambaboy Posted March 14, 2005 Author Share Posted March 14, 2005 Hahah nej just det. Men det är det vi funderar på det vore ju kanske ganska kul om man ger poliserna lite bakgrund med. Då bryr man sig lite mer vem det är vaktmästaren slaktar. Men jag vet faktiskt inte riktigt hur man skall göra det. Kanske man borde låta honom härja fritt men då blir det ju en renodlad sadistfilm i stil med jacksons tidigare splatterfilmer. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EzekielMartyr Posted March 14, 2005 Share Posted March 14, 2005 Alltså det är ju inte dåligt... Men jag vet väl inte om det är bra heller. Beror väl helt på hur välgjort det blir. Satsar ni hårt och passionerat så blir det nog bra skulle jag tro. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sambaboy Posted March 15, 2005 Author Share Posted March 15, 2005 Jo det är sant, men det är ju också en del i att bara utveckla sig , prova lite nya stuff . Aldrig gjort nån splatter/rysare förut så vafan, varför inte:D Ingen unik idé som sagt men det kan säkert bli kul ifall man får rätt skruv på det 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pandan Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Ja, det finns ju inte sa mycket att kommentera pa... men visst, svensk splatter e alltid valkommet! Evil Ed nan.... :) Lagg upp ett synopsis eller en manusversion sa kan man ju saga mera. lycka till! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sambaboy Posted March 23, 2005 Author Share Posted March 23, 2005 hehe precis inte så möe å kommentera på men en synopsis kommer inom kort! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts