Jump to content

Ett barn blir till (03:32)

Recommended Posts

Jag hade nog förväntat mig något mer... Någon form av "statement", som "tjejer, lura inte på killarna att bli pappor" eller "killar, stoppa inte in den om ni inte kan tänka er att bli pappor".

På ett år känns det som om han borde för länge sen insett att han inte borde ta papparollen, eller hon borde insett att han inte borde komma i närheten av barnet. Killen är ju farlig.

Intressant.

Att jag har svårt att se något roligt i att barn som kommer till världen ovälkomna, innebär inte att jag inte tycker ämnet inte är bra. Jag tycker att det är viktigt att tänka på att det kan bli barn när man har sex, och "ofrivilliga pappor" för mig är killar som tänkt med snorren. Kan man inte stå för konsekvenserna av sitt handlande är det bättre att låta bli (gäller det mesta här i livet).

Att jag har svårt att se något roligt i att barn som kommer till världen ovälkomna, innebär inte att jag inte tycker ämnet inte är bra. Jag tycker att det är viktigt att tänka på att det kan bli barn när man har sex, och "ofrivilliga pappor" för mig är killar som tänkt med snorren. Kan man inte stå för konsekvenserna av sitt handlande är det bättre att låta bli (gäller det mesta här i livet).

Absolut. Det finns dock alltid två sidor av varje mynt.

Sen är det ju jättesvårt att att diskutera vad som är roligt eller ej, det beror ju helt och hållet på perspektiv. Personligen kan jag skratta åt det mesta och tur är väl det med tanken på hur världen ser ut.

/D

Tycker jag är rätt så bra. Slutpoängen är är ju riktigt rolig. Samlagsmomentet skulle man kunna skriva så att vi ser, nu kommer klimaxet för båda... och han frågar henne om hon tog pillret. Men då hör hon inte vad han säger och han frågar igen: -Tog du pillret? Nu måste hon tänka efter och det tar för lång tid - så han kommer i henne, exakt när hon säger till honom att inte göra det. Då är han genast "fan också" - 12 månader senare... SPOTT.

Tycker jag är rätt så bra. Slutpoängen är är ju riktigt rolig. Samlagsmomentet skulle man kunna skriva så att vi ser, nu kommer klimaxet för båda... och han frågar henne om hon tog pillret. Men då hör hon inte vad han säger och han frågar igen: -Tog du pillret? Nu måste hon tänka efter och det tar för lång tid - så han kommer i henne, exakt när hon säger till honom att inte göra det. Då är han genast "fan också" - 12 månader senare... SPOTT.

Hej! Jo, man kan göra många olika varianter. Jag själv är ju väldigt förtjust i det absurda och försökte mig på en subtil drift med kvinnors intuition, det där med att de känner på sig att de är gravida redan innan de fått det bekräftat. I det här fallet bara sekunder efter att mannen fått utlösning.

Men kul att du gillade den. Jag är hyfsat nöjd men jag stör mig på att Sara, skådespelerskan, ligger snett med huvudet i några klipp. Det borde vi lagt märke till, tycker jag.

/D

Där kan jag bara instämma. Det har en otrolig charm när kvinnan intuitivt är övertygad på det sättet. Sådant måste du helt enkelt ha kvar, när det är grundmotivationen att göra filmen. Härlig humor. Jag älskar ironi och att gå djupt in i känslosamma mänskor.

• 9 months later...
Hej!

Var en intressant film, finns lite småsaker jag skulle ändrat om det varit jag som filmat men sammantaget bra! Han känns ju helt galen "pappan" i filmen! :)

Bra jobbat! Kul med så många visningar med!!

Mvh

Hej, tack för att du tittade! Ja, absolut, tycker själv att det finns saker som kunde gjorts bättre. Men överlag är jag nöjd. Men man får ju ta det för vad det är, en småkul lågbudget film gjord för att släppas på Youtube.

Jo, Jonas är duktig på att spela arg & galen :)

Har inte en aning hur den fått så många visningar, de flesta av mina filmer har stannat på några hundra eller tusen visningar, ska undersöka det närmare nu i veckan, vet att på Vimeo så kan man se referrals, ska kolla om man kan se det på Youtube också.

/D