Gå till innehåll

MTS filer Adobe premier pro


jetzyl

Recommended Posts

1. Vilken version av PPro?

2. Vilket AVCHD-format (25/50 fps)?

3. Vilken typ av ljud (Linear PCM eller AC3)?

4. Har du flyttat hela AVCHD-foldern från kamerans minneskort (ett MÅSTE)?

5. Hur importerar du till PPro? (Använd Media Browser)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för svar Max!

 

Cs6

25fps

Ljudet vet jag inte, hur kollar jag?

Allt är överflyttat! jag har importerat genom "import" och genom att dra och släppa in det, men jag har hört att det är cs6 versionen som har ett problem med mts filer, eventuellt om det skulle finnas någon workaround, har sett en del men de verkar så bökiga.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag köpte en converter för 35 dollar och konverterar allt till prores, den är smidig så det hela tar ett par sekunder att fippla med sen står den och tuggar ett par minuter beroende på hur mycket man har.

Därefter är det "smooth samling" som vanligt med prores vilket gör att min Sony känns lika lättjobbad som min Blackmagic och kräver lika lite av datorn.

Acrok MTS Converter-Convert AVCHD, MTS, M2TS to AVI, MP4, MOV

 

Kanske inte bästa lösningen men det funkar för mig och jag är nöjd.

Du kan ju ladda hem det gratis och prova vad du tycker, demon är fullt fungerande med alla funktioner och har vattenstämpel istället.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Läs relaterade inlägg om MTS till Premiere Pro fråga, vissa killar rekommenderar mediebläddraren, så jag försökte att i stället för att dra MTS filer till Adobe Premiere Pro. Tyvärr det fortfarande inte fungerar. För att redigera MTS video i Premiere Pro fritt, kan du konvertera dina MTS inspelningar till Premiere Pro stöds redigering videoformat via MTS till Premiere Pro Converter. Mac AVCHD Converter for Premiere Pro,Import/edit AVCHD MTS in Adobe Premiere | Convert AVCHD MTS/M2TS

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...