Jump to content

Skapa/Filma/Redigera en serie kortfilmer med "Budskap från Framtiden" (obetalt)

Recommended Posts

Posted

Hejsan!

Jag är en visionär och opinionsbildare med fokus på vetenskapliga framtidsfrågor - ofta med en filosofisk eller konstnärlig vinkling. Sånt som hjälper folk att vidga vyerna och fundera över människans plats i kosmos och vår fortsatta utveckling i ett större sammanhang. Jag planerar en längre serie med korta (5-10 min), estetiska, lite mystiska videofilmer på engelska som reflekterar över just sådana ämnen. Ett slags "Budskap från Framtiden". De ska också kunna skickas som "video ecards" och eventuellt även ackompanjeras av en serie tryckta kort.

Nu råkar jag vara en av de få olyckliga som varken har gedigna filmkunskaper själv, eller har vänner som har detta! Så jag skulle jättegärna vilja komma i kontakt med någon som tycker det här verkar spännande och skulle kunna hjälpa till "då och då" på fritiden. Detta är ett ideellt "hobby" projekt - nästan helt utan budget - så ingen ersättning utgår (förutom kanske mat & resor). Däremot finns goda möjligheter att experimentera och vidareutveckla dina kunskaper, gratis "credit" i filmerna, och säkerligen en del uppmärksamhet med tiden!

Framför allt vill jag ha kontakt med dig som kan bistå mig under själva inspelningarna och har egen kvalitets-kamera och annan utrustning. Söker också dig som gillar redigering och green screen/animationer/specialeffekter. Eller kanske är ni samma person?

Jag håller mest till i västra Skåne - typ Malmö och Helsingborg med omgivningar. Men också i min gamla hemstad Stockholm. Så egentligen är väl hela södra halvan av Sverige inom räckhåll. (Just nu befinner jag mig dock i Kina!)

En lite längre presentation om projektet finns på: http://starlife.org/CC.

Hans