Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Sitter här i höstmörkret o funderar på utökning av redigeringsprogram.

Jag kör CS Premiere 5.5 och vill gärna försöka lära mig lite inklipp med after effects

Det talas och skrivs en hel del om Creative cloud och vad jag förstår så går det ut på att man hyr en programgrupp till en fast månadskostnad.

Fördelen är väl vad jag kan förstå att man har de senaste versionerna hela tiden.

Är det någon som har tips och synpunkter vad som i övrigt är bra eller dåligt, dvs. fungerar tekniken bra, är supporten bra osv.

Gammaldags som man är känns det ju säkrats att lägga in ett fysiskt köpt program men startkostnaden är ju ofta ca 10` för ett program.

Tacksam för svar

Ha det bra alla och skapa mycket film i stugorna

Tomas

Postad

Du laddar ju ner program som du ju kan bränna kopior av på en dvd om du skulle vilja. Den stora nya är att du kan skaffa enskilda program eller *alla* program, finns inga mindre sviter som tidigare. För mig så blir det helt enkelt för dyrt att ha alla, jag hoppas fortfarande på att Adobe ska erbjuda ett bredare utbud av prenumerationer.

Postad

Måste säga att jag hade en enorm tur. 31 augusti 2013 var jag in på Adobe för att kolla en sak och upptäckte att det var sista dagen vi med CS6 produkter kunde få en prenumeration på 12 månader för ett bra pris. Jag tog den med mest rabatt 60 % utan att kolla ordentligt vad de var för vi hade 30 dagar på oss att ångra det hela. De visade sig var det stora paketet jag fått för 212,79 kr/månaden. Har även uppgraderat Minnetonka licensen för Dolby Digital enkodern till Premier Pro CC. Man kan inte backa licensen till CS6 efter det vilket Minnetonka påpekar tydligt på sin hemsida. Uppgraderingen kostade bara drygt 800 kr.

Adobe paketet innehåller alla tunga program för medieproduktion som After Effects, Audition, Photoshop, Illustrator m.m. Totalt 27 program. Adobe har inte lovat detta pris efter de 12 månaderna men samtidigt står det på Adobes hemsida att inga nya produkter kommer till CS6.

Postad
jag hoppas fortfarande på att Adobe ska erbjuda ett bredare utbud av prenumerationer.

Det är vad jag exakt vad jag också hoppas på. Jag redigerar video och behöver inte och gillar inte att bli påtvingad "möjligheten" att tex använda InDesign när det är ett program jag aldrig använt och inte heller tänker använda.

Jag skulle hellre se flera alternativ, tex "Välj dina 5 favoritprogram", "Välj dina 10 favoritprogram", "Välj din 15 favoritprogram" eller vanliga collections typ en för "videogubben", en för "tryckgubben", en för "webbgubben", mm. Sen kan dom som vill eller måste ha tillgång till alla program hyra allihopa. Jag är definitivt beredd att betala för dom program jag använder, men gillar inte att behöva betala för program jag öht aldrig kommer att installera. Jag har 9 st av alla Creative Cloud-program installerade och är inte intresserad av resten hur bra dom än må vara. Helt enkelt därför att resten är progam jag inte behöver. Jag lockas inte av "möjligheten" att helt plötsligt installera InDesign och helt plötsligt börja göra reklambroschyrer.

Så, fram med mer valmöjligheter! :)

Jag har redan framfört min önskan till Adobe här: http://www.adobe.com/cfusion/mmform/index.cfm?name=wishform

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...