TheQuo Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 Det är så att jag har fått i uppdrag att klippa ihop en musikvideo där många av klippen har 5.1 ljud. Eftersom ljuden i klippen bara behövs för att synka med studiospåret så behövs inte alla spåren. Min fråga är alltså kan man göra så att alla spår som dras ner består av ett mono ljud? Sen några fler frågor, osäker på att de fungerar men frågar ändå. :) Går det att "bädda in" ljud och bild? Så att det bara blir ett klipp när man drar ner på Time-linen Eftersom jag inte behöver jobba med ljudet (förutom till att synka med studiospåret), går det att gömma ljudspåret/ljudspåren, så att man hör ljudet men bara videospåret visas. Sen om jag klipper i videospåret så klipps det även i ljudspåret. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Vilken version av Premiere Pro? Är ljudet ett färdigmixat klipp? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheQuo Posted October 16, 2013 Author Share Posted October 16, 2013 CS6. det som blir när jag drar ner ett klipp på Time lönen är att förutom själva ljudspåret följer det med 6 stycken audio spår. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Nu är ju inte jag nå ljudexpert, men hur är 5.1-ljudet inställt i Modify > Audio Channels? Jag får in 5.1 ljud på ett spår. Se: bilder. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheQuo Posted October 16, 2013 Author Share Posted October 16, 2013 Ska in och titta, kan man där ställa in för alla videoklipp? Nej det ser inte ut så på tidslinjen, det blir istället audio 1, audio 2 e.tc 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheQuo Posted October 16, 2013 Author Share Posted October 16, 2013 går det att gömma audiospåren på något sätt? Som sagt det är väldigt rörigt nu på tidslinjen, på vissa ställen är det 4 klipp på varandra vilket blir över 20 ljudspår. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Du kan ju dra ned "avdelaren" mellan Video / Audio (så ljudspåren hamnar utan för bild). Nu tror jag Premiere möjligen får in 5.1 spåren som 6 Mono spår, då blir det 6 separata spår per klipp. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheQuo Posted October 16, 2013 Author Share Posted October 16, 2013 Exakt 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheQuo Posted October 16, 2013 Author Share Posted October 16, 2013 Men hur gör för att inte studiospåret (låten) inte ska påverkas? Jag tänkte det är väldigt lätt att någon av audiospåren som dras ner hamna på studiospårets kanal. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Lås spåret med hänglåset i "headern" på spåret. Då kan inget läggas på det (nya ljudklipp hamnar automatiskt på nästa lediga spår). //Max 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts