PabloFernandez Posted July 13, 2013 Posted July 13, 2013 Hej alla. Håller på med min första långfilm och i den finns det en scen där en av skådisarna påstår sig kunna imitera en känd artist och han sätter igång och sjunger en bit av en ganska känd låt. Det är en komisk grej och vi använder inte original inspelningar eller liknande utan det är bara skådisen som sjunger. Hur går juridiken kring en sån grej. Skulle vi behöva betala eller kan vi köra på eftersom vi kör vår egen version som dessutom är humor. Jag hajar att det bästa är att fråga skivbolaget men jag börjar här så får vi se. Tacksam för alla svar och tips. 0 Quote
Peus Posted July 13, 2013 Posted July 13, 2013 Skriv och fråga hit: kundservice@stim.se Mvh /Pontus 0 Quote
PabloFernandez Posted July 14, 2013 Author Posted July 14, 2013 Posta gärna här när du får svar! Yes mannen. 0 Quote
Christian van Caine Posted July 15, 2013 Posted July 15, 2013 Det krävs tillstånd. Dock är det mycket billigare än att köpa rättigheterna till hela inspelningen. 0 Quote
Camensky Posted August 23, 2013 Posted August 23, 2013 Fick du något svar? Vore intressant att veta hur det går till/vad det kan kosta. 0 Quote
Recommended Posts