Rotorview Postad 19 juni 2013 Postad 19 juni 2013 Elektroniskt stabiliserad steadycam för kameror upp till 1,5kg. Steadicam | ROTORVIEW SWEDEN För ytterligare frågor kontakta: info@rotorview.se /Jesper 0 Citera
Tolin Postad 19 juni 2013 Postad 19 juni 2013 Men snälla byt ut "i-et" i Steadicam till ett Y snabbt som satan innan The Tiffen Company (som äger varumärket Steadicam) stämmer er och vi aldrig får se skymten av den här vackra produkten. 0 Citera
Rotorview Postad 19 juni 2013 Författare Postad 19 juni 2013 Men snälla byt ut "i-et" i Steadicam till ett Y snabbt som satan innan The Tiffen Company (som äger varumärket Steadicam) stämmer er och vi aldrig får se skymten av den här vackra produkten. Bra tänkt! Sagt och gjort! :) /Jesper 0 Citera
StenR Postad 19 juni 2013 Postad 19 juni 2013 Men snälla byt ut "i-et" i Steadicam till ett Y snabbt som satan innan The Tiffen Company (som äger varumärket Steadicam) stämmer er och vi aldrig får se skymten av den här vackra produkten. Jag tror inte Tiffen nöjer sig med att ni ändrar bara en bokstav: “With regard to the demo showing an iphone on a camera stabilizer, please note that the use of the name Steadicam, whether it is spelled Steadycam or as shown, is a federal violation of our registered trademark.” 0 Citera
Tolin Postad 19 juni 2013 Postad 19 juni 2013 Jag tror inte Tiffen nöjer sig med att ni ändrar bara en bokstav: “With regard to the demo showing an iphone on a camera stabilizer, please note that the use of the name Steadicam, whether it is spelled Steadycam or as shown, is a federal violation of our registered trademark.” Snyggt fångat. Tydligen är dock Steadycam också registrerat som varumärke. Låter som att det kanske är bäst att bara hålla sig till stabilisator :bire 0 Citera
Rotorview Postad 19 juni 2013 Författare Postad 19 juni 2013 Oki, någon som har något bra namnförslag? :) /Jesper 0 Citera
PabloFernandez Postad 20 juni 2013 Postad 20 juni 2013 Det är väl inte samma teknik dom använder på Mövi. Har för mig att PAN & TILT är motordriven på MöVi. Har jag fel? Väldig intressant produkt iallafall. I'll buy one. 0 Citera
Rotorview Postad 20 juni 2013 Författare Postad 20 juni 2013 Det är väl inte samma teknik dom använder på Mövi. Har för mig att PAN & TILT är motordriven på MöVi. Har jag fel? Väldig intressant produkt iallafall. I'll buy one. Samma teknik med borstlösa motorer på pan, tilt och roll, :) Mvh Jesper 0 Citera
jag Postad 21 juni 2013 Postad 21 juni 2013 borstlösa motorer? Vad innebär det? På en borstlös motor roterar magneterna runt spolen vilket gör den starkare, effektivare och tystare än den traditionella motorn vilken har ett mekaniskt slitage då spolen roterar runt magneterna som sitter stilla. Dock krävs lite elektronik som styr bl.a. spänningen och tid till den borstlösa motorn. Borstlösa motorer är det som gäller när man behöver prestanda som vridmoment, låg ljudnivå osv. Bra att höra RWSen har detta. :) 0 Citera
PabloFernandez Postad 21 juni 2013 Postad 21 juni 2013 På en borstlös motor roterar magneterna runt spolen vilket gör den starkare, effektivare och tystare än den traditionella motorn vilken har ett mekaniskt slitage då spolen roterar runt magneterna som sitter stilla. Dock krävs lite elektronik som styr bl.a. spänningen och tid till den borstlösa motorn. Borstlösa motorer är det som gäller när man behöver prestanda som vridmoment, låg ljudnivå osv. Bra att höra RWSen har detta. :) Tack för detaljerad svar. 0 Citera
PabloFernandez Postad 24 juni 2013 Postad 24 juni 2013 Är Pan o tilt också fjärrstyrt? Vi har en produktion på G till vilket vi skulle vilja köpa en sån här. Har ni kommit igång med leveranser? hur är väntetiderna? 0 Citera
Rotorview Postad 19 juli 2013 Författare Postad 19 juli 2013 Hi Paolo, Ursäkta att jag inte svara förrän nu. Trodde att man automatiskt fick en notis när någon skrivit något i tråden - får kolla inställningarna. Det finns möjlighet att ordna så att går att fjärrstyra pan och tilt. Vi tillverkar för fullt. Leveranstiden ligger på ca 4 veckor för närvarande. Mvh Jesper 0 Citera
PabloFernandez Postad 20 juli 2013 Postad 20 juli 2013 Coolt. Men jag har redan köpt en. Eller snarare 3 stycken hehe :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.