Rotorview Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 Elektroniskt stabiliserad steadycam för kameror upp till 1,5kg. Steadicam | ROTORVIEW SWEDEN För ytterligare frågor kontakta: info@rotorview.se /Jesper 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oller Visuals Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 ---- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 Men snälla byt ut "i-et" i Steadicam till ett Y snabbt som satan innan The Tiffen Company (som äger varumärket Steadicam) stämmer er och vi aldrig får se skymten av den här vackra produkten. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rotorview Posted June 19, 2013 Author Share Posted June 19, 2013 Men snälla byt ut "i-et" i Steadicam till ett Y snabbt som satan innan The Tiffen Company (som äger varumärket Steadicam) stämmer er och vi aldrig får se skymten av den här vackra produkten. Bra tänkt! Sagt och gjort! :) /Jesper 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 Men snälla byt ut "i-et" i Steadicam till ett Y snabbt som satan innan The Tiffen Company (som äger varumärket Steadicam) stämmer er och vi aldrig får se skymten av den här vackra produkten. Jag tror inte Tiffen nöjer sig med att ni ändrar bara en bokstav: “With regard to the demo showing an iphone on a camera stabilizer, please note that the use of the name Steadicam, whether it is spelled Steadycam or as shown, is a federal violation of our registered trademark.” 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 Jag tror inte Tiffen nöjer sig med att ni ändrar bara en bokstav: “With regard to the demo showing an iphone on a camera stabilizer, please note that the use of the name Steadicam, whether it is spelled Steadycam or as shown, is a federal violation of our registered trademark.” Snyggt fångat. Tydligen är dock Steadycam också registrerat som varumärke. Låter som att det kanske är bäst att bara hålla sig till stabilisator :bire 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rotorview Posted June 19, 2013 Author Share Posted June 19, 2013 Oki, någon som har något bra namnförslag? :) /Jesper 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oller Visuals Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 ---- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PabloFernandez Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 Det är väl inte samma teknik dom använder på Mövi. Har för mig att PAN & TILT är motordriven på MöVi. Har jag fel? Väldig intressant produkt iallafall. I'll buy one. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rotorview Posted June 20, 2013 Author Share Posted June 20, 2013 Det är väl inte samma teknik dom använder på Mövi. Har för mig att PAN & TILT är motordriven på MöVi. Har jag fel? Väldig intressant produkt iallafall. I'll buy one. Samma teknik med borstlösa motorer på pan, tilt och roll, :) Mvh Jesper 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PabloFernandez Posted June 21, 2013 Share Posted June 21, 2013 borstlösa motorer? Vad innebär det? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jag Posted June 21, 2013 Share Posted June 21, 2013 borstlösa motorer? Vad innebär det? På en borstlös motor roterar magneterna runt spolen vilket gör den starkare, effektivare och tystare än den traditionella motorn vilken har ett mekaniskt slitage då spolen roterar runt magneterna som sitter stilla. Dock krävs lite elektronik som styr bl.a. spänningen och tid till den borstlösa motorn. Borstlösa motorer är det som gäller när man behöver prestanda som vridmoment, låg ljudnivå osv. Bra att höra RWSen har detta. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PabloFernandez Posted June 21, 2013 Share Posted June 21, 2013 På en borstlös motor roterar magneterna runt spolen vilket gör den starkare, effektivare och tystare än den traditionella motorn vilken har ett mekaniskt slitage då spolen roterar runt magneterna som sitter stilla. Dock krävs lite elektronik som styr bl.a. spänningen och tid till den borstlösa motorn. Borstlösa motorer är det som gäller när man behöver prestanda som vridmoment, låg ljudnivå osv. Bra att höra RWSen har detta. :) Tack för detaljerad svar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PabloFernandez Posted June 24, 2013 Share Posted June 24, 2013 Är Pan o tilt också fjärrstyrt? Vi har en produktion på G till vilket vi skulle vilja köpa en sån här. Har ni kommit igång med leveranser? hur är väntetiderna? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rotorview Posted July 19, 2013 Author Share Posted July 19, 2013 Hi Paolo, Ursäkta att jag inte svara förrän nu. Trodde att man automatiskt fick en notis när någon skrivit något i tråden - får kolla inställningarna. Det finns möjlighet att ordna så att går att fjärrstyra pan och tilt. Vi tillverkar för fullt. Leveranstiden ligger på ca 4 veckor för närvarande. Mvh Jesper 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PabloFernandez Posted July 20, 2013 Share Posted July 20, 2013 Coolt. Men jag har redan köpt en. Eller snarare 3 stycken hehe :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rotorview Posted July 22, 2013 Author Share Posted July 22, 2013 Vilken köpte du? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PabloFernandez Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 denna 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts