Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Många redigeringsinlägg sista tiden.. Tvingas till ett till, för helt plötsligt började det med att Premiere ville "generate peak-files" om och om igen. Nu däremot när jag ska öppna projektet står det:

"Scratch disk are write protected or unavailable. To open this projekt, the scratch disks will be set to your My documents folder. Would you like to continue?"

Jag har inte medvetet ändrat måldisk för någonting så lite osäker på vad som kan ha hänt. Funkade att redigera igår. Jag har rensat media cashe och media cashe database men problemet upphör inte.

Jag har två diskar, en SSD och en extern USB3-disk. Scratch disks är kopplade till USB3-disken.

När jag högerklickat på disken ser jag faktiskt att skrivskyddat är ibockad. Det skumma är att när jag avbockar skrivskydd återkommer skrivskyddet när jag tittar igen. Jag har Windows 8 och Premiere CS6.

Skulle gärna vilja börja med att ta bort skrivskyddet eftersom Premiere klagar på det men inte ens det går. Ja jag är admin på Windows 8 om någon undrar.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...