Jump to content

Film för kampanjen Don't drink and drive

Anders Myrdahl

Recommended Posts

Snyggt jobbat!

Det enda jag tänkte på var framingen vid 0:25 och 0:48. Att kapa bilden vid pannan och hakan sådär ger en extremt osmickrande bild. Det är ingenting som makes or breaks videon i sig för pacingen och ljudet sitter såpass bra, men värt att lägga på minnet.

I övrigt är det TV-kvalité :bire

Två sekunder in i videon förstod jag att det var en "Don't drink and drive"-kampanj! Man kan se det som att, antingen så har ni fattat grejen och förmedlar budskapet genom bild. Bra liksom. Eller så har jag tappat intresset för jag förstår redan vad det handlar om - jag behöver inte se hela. Nu såg jag hela för jag tyckte att fotot var snyggt, bra, genomarbetat. Redigeringen satt, ljudkvalitén låg långt över förväntan. Rent tekniskt märks det att ni vet vad ni håller på med. Och till skillnad från Tolin, så tänkte jag inte alls på framingen.

Däremot själva berättandet. Det känns inte jättetrovärdigt, och aningen styltigt. Men det kan ju vara något man inte direkt rår för själv, då det hänger mycket på skådespelaren (den som läser upp det).

Men all-in-all, snyggt jobbat! :)

EDIT: Först nu såg jag att det stod "Don't drink and drive" i rubriken också. Kanske kan förtydliga att jag alltså inte hade gjort det när jag skrev kommentaren ;).