Jump to content

Between Beasts Trailer (Animation)

jeseriksson

Recommended Posts

http://www.youtube.com/watch?v=oQE4oN6GF18

Hej! Har jobbat på en animerad film som litet passionsprojekt under cirka ett halvår och äntligen ska det till att släppas! Gjort endast i After Effects, 3DS Max och Premiere Pro. Kika in trailern och kom gärna med feedback! Glöm inte releasen den 1a April!

Planerar även på en behind the scenes under de kommande dagarna på bloggen, om någon är intresserad Blog | Jesper Eriksson

-Jesper

Snyggt jobbat.

Jag fick - tyckte jag - en god känsla för vad det var för film. Ljud och bild kompletterade varandra bra. Längden var perfekt.

Stilen var lik dataspelet Limbo (har jag för mig det hette).

Tackar så mycket!

Limbo och Tim Burton är stora inspirationer :)

Ser riktigt snyggt ut. Väldigt inspirerat av LIMBO rent visuellt, men om du har en bra story i filmen kan det nästan vara till din fördel att det ser ut som LIMBO för då kan du marknadsföra det till både film och spelsiter som "short film inspired by the stunning visuals of Limbo" eller så :)

Ser riktigt snyggt ut. Väldigt inspirerat av LIMBO rent visuellt, men om du har en bra story i filmen kan det nästan vara till din fördel att det ser ut som LIMBO för då kan du marknadsföra det till både film och spelsiter som "short film inspired by the stunning visuals of Limbo" eller så :)

Tackar! Jo det skulle väl inte vara fel att få lite gratis marknadsföring där igenom haha :)

Ohhh. Denna vill jag se... Håll oss uppdaterade.

Härligt!

Min enda riktiga önskan med filmen är bara att så många människor som möjligt får tillfället att se den, så ifall någon känner för att sprida eller dela den efter release på vilket sett som helst ni kommer på, så är det oerhört välkommet :)