Torayami Posted March 6, 2013 Share Posted March 6, 2013 Hej alla jag tänkte införskaffa en Glidecam HD-2000 och undrar om folk vet hur mycket tull kostnaden går på om man köper från USA? Allt det bästa :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jag Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Om den levereras via UPS/Fedex etc så har de sina egna tullhantering där de ovillkorligen kommer att lägga på tull, hantering och toppa allt med moms på allt. Utan att veta exakt hur en glidecam klassas så brukar tullen ligga på några procent. Skickas den via USPS så är det svenska posten som sköter intullningen och den är inte lika vaken. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joe Hill Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Jag beställde ett stativ med Fedex. Pris 3600 kr. Fick betala 210 kr i tull. Men om svenska tullen stoppar det, så blir det betydligt dyrare i form av moms + avgift. Läs mer på Internethandel från ett land utanför EU - Tullverket [NS4 version] 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nisse-Tuta Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Jag köpte en Konova-slider här om veckan som fastnade i postens tull. Den kostade 1695 ink frakt och jag fick då betala 460 kr. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts