Larssa99 Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 Jag köpte en Canon 600D i somras och har 18-55 och 70-300 objektiv med is som jag försökt filma med. Det funkar hyfsat när motivet inte rör sig så mycket, men som häromdagen när min dotter åkte pulka så funkar det inte bra. Svårt att få till fokus, går inte att zomma utan skakningar och blir rätt skakigt bara man försöker följa motiivet. Jag har tänkt att filma min dotter, surf/kitesurf och resor. Canon 600D kommer jag ändå ha med mig eftersom jag även gillar att fota, men frågan e om jag inte skall skaffa en vanlig videokamera typ: Sony HDR-CX410VE Panasonic HC-X800EG-K Canon Legria HF M52 Sybpunkter? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brad Fridell Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 ja skulle skaffa en videokamera, det kommer du tjäna på grymt i längden, canon systemkameror verkar vara kassa o filma med o man inte kan manuelläget bra (min åsikt) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Om du har någorlunda kontrollerade förhållanden eller vill låtsas som om du fotar så är 600D inte dum, klart man måste behärska manuella kontroller (och helst installera Magic Lantern) för att det ska blir (Canon 650D har någon slags autofokus när man filmar men det hjälper ju inte dig...) Så hemma i trädgården eller på lugnare utflykter utomlands kan du ha din 600D men för surf mm så borde du nog skaffa en GoPro Hero... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larssa99 Posted February 6, 2013 Author Share Posted February 6, 2013 Jag har även en Canon powershot sx20is och den fimar ok, men tyvärr inte i full-hd. Jag funderar nu på om jag skall byta upp mig till Canon PowerShot SX50 HS för filmning och resekamera eller om jag skall köpa en traditionell videokamera runt 5000-6000:-??? Några förslag? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bigmackorgen Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 Jag har även en Canon powershot sx20is och den fimar ok, men tyvärr inte i full-hd. Jag funderar nu på om jag skall byta upp mig till Canon PowerShot SX50 HS för filmning och resekamera eller om jag skall köpa en traditionell videokamera runt 5000-6000:-??? Några förslag? Köp en traditionell videokamera om du ska filma mycket. Du har enbart att vinna på det enligt mig. Nuförtiden kan man ju få en otroligt bra kamera för 4000-6000. Minns att jag nyligen hittade en handycam som filmar i 1080 kostar och den kostade runt ett par tusen. Då kan jag nog tänka mig att man lär hitta bra kameror i 6000kr klassen. Kör hårt! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larssa99 Posted February 6, 2013 Author Share Posted February 6, 2013 Vad tror ni om dessa kameror? Canon Powershot SX50HS Sony HDR-CX410VE Panasonic HC-X800EG-K Canon Legria HF M52 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts