Gå till innehåll

Lucifers Revenge - Short film


miniburk

Recommended Posts

En laglös Kain, i ett modernt samhälle, kvider över att hans dotter är nerslagen av sin bror. På första parkett finns Abel, som villigt behåller sig på tronen, men mannen i telefonen, som gynnar fallna änglar och satanister, varnar honom från att Kain vill avsluta det han nu påbörjat.

 

Mitt namn är Philip Bengtsson, och övriga verk finns på min hemsida: Philip Bengtsson

 

Jag råkar spela alla roller, men rösterna är voice overs för att de inte ska krocka med varandra. Manuset var 15 sidor långt, och hade ett existentiellt djup, men i mån om att behålla så lite dialog som möjligt var jag tvungen att skippa för långa texter.

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=0r8_499ldxc

Länk till kommentar
Share on other sites

Thx m8 ! jag ligger i något av en kris just nu, vill gå från hemma gjorda filmer till att göra det for real. Och mitt i allt det här, när det äntligen börjar hetta till, så tvivlar jag på min egen förmåga...

 

Jag är grymt tacksam för ditt omdöme, får lite nytt mod =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Så vad kan jag förbättra med filmen ?

Jag har inte använt auto exponering, jag använder ju för sjutton analoga objektiv. Bländaren sköter inte sig själv. Innan du dömer mig som fotograf, snälla snälla, titta i portfolion på hemsidan: Philip Bengtsson

 

Du brilljerar med facklitteratur, som jag kan gå ner i bibloteket och läsa, men nämner så gott som inget om filmen.

Detta är precis varför jag våndas att lägga ut det på voodoo film, samma problem fanns på Devoted som fanns förr. Folk tävlar. Det har inget med att gynna skapar glädjen, det handlar bara om att visa vem som är bäst. Men trotts allt, om man är bäst, varför sitter man på ett amatör forum. Då har man väl inget att bevisa.

 

Hård ord -.-

 

Får tillägga: jag vill inte att det här ska bli vättarnas kamp om vem som kan mest om foto. Och jag vill gärna att du verkligen försöker väga upp kritiken med good stuff also... Jag tar gärna lite tips från dig, förutsatt att du inte bara gick in här för att göra en show off :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Har lite blandade åsikter om filmen. För det första dock, kör inte på engelskt tal. Visst blir det en bredare publik om kör på engelska, men det är inte många personer som tittar på kortfilmer på internet, förutom sådana som är genuint intresserade, så det är bättre att göra på svenska än engelska. Det skulle göra en stor skillnad på filmen. Jag tänkte inte så mycket på handlingen när det var på engelska. Den verkade ganska bra men jag tappade bort mig ganska snabbt.

 

Det fanns ganska många snygga scener i filmen, särskilt i början. Musiken var också bra.

 

Sedan fanns det ett par missar. I början så förstod jag inte varför han hade blod på fingrarna när han slog med knogarna och varför han inte var röd om knogarna. Sedan när tjejen rökte så hade hon två centimeter aska kvar på sin cigarett. Och sen var det snubben med avhugget huvud som inte var blodig överhuvudtaget. Effekten såg jävligt bra ut men det vara bara blodet som fattades.

 

Så mitt råd är att göra ännu en film, på svenska och se till att du inte gör några missar. Kolla igenom filmen innan du lägger ut den här, och låt någon annan ta en titt innan.

 

Bra gjort dock! Fortsätt göra mer film!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...