Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tjenare

Har ett problem gällande bildsekvenser i premiere, normalt sätt när man fotat stillbilder och vill göra timelapse av det hela så brukar det bara vara att markera första bilden och markera knappen "Time Sequence" så gör den en film av alla bilder i samma format man gjort compen i ..right?

Men ... nu när jag går in och markerar alla "time sequence" så får jag bara en väldigt kort sekvens där 90% av alla bilder saknas! Är det någon som har en idé om varför det blir på detta viset?

Vore oerhört tacksam om någon har någon idé på att lösa detta! =)

/Mvh Patrik

Posted
Vad får klippet för Framerate? (I interpret footage panelen)

Tjena Max! Frameraten i interpret footage boxen står på 25fps Use framerate from file (samma som i kompen, DSLR 1080P 25fps).

Får det verkligen inte att fungera och nu börjar det bli lite bråttom. Gjorde detta för ett halvår sen fast i CS5 och det fungerade utmärkt så jag undrar vad som står på denna gång. Oavsett, vore otroligt tacksam om detta gick att lösa!

/Mvh Patrik

Posted
Hur är numreringen gjord?

Hur menar du? Om du syftar på bildernas placering så har jag lagt alla bilder som jag skall använda i en mapp där det börjar med IMG_0106 till IMG_0710, sedan har jag bara högerklickat och valt import och sen gått in i mappen, markerat första bilden (IMG_0106) och sen klickat i rutan sequence.

/Patrik

Posted
Tack för hjälpen Max! "change the intermediate timebase", gör man det i inställningar INNAN man importerar sekvensen? Förstod kanske inte allt men tolkade det så :)

/Mvh Patrik

Just! Dvs INNAN man importerar.

Posted
Just! Dvs INNAN man importerar.

Hej igen, hur mycket jag än försöker så får jag det ej att fungera. Om jag tar det från början, jag öppnar premiere, skapar ett projekt DSLR 1080p 25 fps, när jag går in i Edit > Preferences > Media så står ju redan inställningen på 25fps. Sen när jag då importerar så är sekvensen ändå bara 1.14 sek. Han från Adobe skriver "The only proper way to do this is to change the intermediate timebase in the preferences to match the desired image sequence framerate before import" men om time base redan står förvalt på 25fps när projektet är på 25fps så ska det väl inte spela någon roll?

Vad gör jag för fel? Steg för steg skulle uppskattas!

/Mvh Patrik

Posted

Jag tror att det är numreringen som stökar till det.

Samt, se till att *bara* ha dom bilder som skall vara med i din timelapse finns i den mapp där dom ligger. Blandar man har IMG_0106 till IMG_0710 samt IMG_0095 till IMG_0105 i samma mapp blir det problem. Fungerar inte det hade jag använt Bridge och använt Tools > Batch Rename och sett till att första bilden heter "Vadsomhelst_0001.JPG", men fortfarande sett till att endast ha dom bilder jag skall använda i den mappen. Blanda inte heller .jpg och tex .tif i samma mapp.