Tomas film Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Hej! Igen Vet inte säkert om jag ställer frågan i rätt, skall kanske vara i AE eller så men provar i alla fall. Går det att i CS5,5 skapa en begränsad suddig del av bilden som följer med motivet? Jag menar samma som utförs i nyhetsreportage osv. för att skydda identitet, ansikte på person, nummerskylt på bil osv. Önskar använda denna effekt i en humoristisk sekvens. Tack på förhand Tomas 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munthe Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Duplicera lagret. Gör det övre oskarpt och croppa till önskad storlek. Animera crop-värdena genom klippet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas film Posted September 27, 2012 Author Share Posted September 27, 2012 Tack så mycket Munthe Skall prova med detta Mvh Tomas 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonsson Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 Fridens Thomas! Finns en ruggigt bra tutor på VCP som borde passa ditt ändamål perfekt: VIDEO COPILOT | After Effects Tutorials, Plug-ins and Stock Footage for Post Production Professionals Den har några år på nacken, men jag misstänker att AE är sig likt. Lycka till! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts