occasus Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Dags att diskutera underskattade filmer. Det behöver inte betyda att de är jättebra. Här är några: The Animatrix The Blair Witch Project My Little Eye Contact Ghost World Twelve Monkeys Kill Bill vol. 2 (bättre än ettan) The Matrix Reloaded (Revolutions var dock en riktig besvikelse) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Det var bövelen! Håller med mycket på listan, är väldigt förtjust i både Animatrix, Reloaded (även om jag åsså gillade Revolutions, men den här var bäst i serien), Blair Witch ett & två & så vidare :-) Andra filmer jag kommer på på raken är bla They Live! (Carpenter), Videodrome (Cronenberg), Jacob´s Ladder & Donnie Darko! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stupider...lika a fox Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Ni menar filmer som redan är allmänt kända och så kallat "mainstrem". Typ Kill Bill 2, hur fan kan man få den till underskattad oavsett hur mycket man än älskar filmen? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montef Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Blue in the face, White oleander... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
occasus Posted February 12, 2005 Author Share Posted February 12, 2005 OK, jag håller med om att Kill Bill vol. 2 inte är underskattad. Jag tycker bara, till skillnad från de flesta, att den är mycket bättre än ettan. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pontus Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Animatrix har sina höjdpunkter så som The Second Renessance serien, sedan gillar jag handlingen i The Final Flight of the Osiris men början på den är riktigt kass. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Alien 3 & 4 Matrix 2 & 3 Bram Stocker's Dracula Unbreakable, Signs & The Village PT trilogin av starwars (än så länge) Army of Darkness (Evil Dead 3) Djävulens Advokat En vampyrs bekännelser Cape fear Carlito's way Terminator 3 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T-kock Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 [citat=_nemo_] Army of Darkness (Evil Dead 3) [/citat] Håller så jävla med :0 Ett mästerverk inom "skräck"komedin där AoD, Braindead, Bad Taste och Shaun of the Dead ligger i förstaklass. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
occasus Posted February 12, 2005 Author Share Posted February 12, 2005 [citat=_nemo_]Alien 3 & 4 Matrix 2 & 3 Bram Stocker's Dracula Unbreakable, Signs & The Village PT trilogin av starwars (än så länge) Army of Darkness (Evil Dead 3) Djävulens Advokat En vampyrs bekännelser Cape fear Carlito's way Terminator 3[/citat] Alien 3: 5/10 Alien 4: 5/10 Matrix Reloaded: 6/10 Matrix Revolutions 5/10 Bram Stocker's Dracula: Ej sett Unbreakable: 6/10 Signs: 5/10 The Village: 7/10 (mycket underskattad, glömde denna när jag startade tråden) Star Wars: Episode I - The Phantom Menace: 5/10 The Devil's Advocate: 5/10 Interview with the Vampire: 6/10 Star Wars: Episode II - Attack of the Clones: 5/10 Army of Darkness: 6/10 Cape Fear: Ej sett Carlito's way: Ej sett Terminator 3: 5/10 Kom ihåg: En femma är inte lika med dåligt. 4=Godkänd. 6=Bra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knodel Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Falling Down 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 Stupider..., Bill 2 kan jag förstå att du reagerade på, det är inte många jag träffat som inte uppskattat den, men dom övriga jag skrev upp är filmer som är väldigt bra så länge man förstår dom, men som folk gillar att gnälla över. Vare sig dom sett filmerna eller inte. För ofta inte. Ergo, jag tycker dom är underskattade. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 Falling Down är helt fantastisk :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pandan Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 Nya Starwars rullarna ar skrap rakt igen. Unbreakable och Bram Stokers Dracula ar daremot otroligt underskattade filmer. "They call me Mr. Glass" 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Hållquist Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 Igby goes down 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts