Gå till innehåll

Chocolate


Albanau

Recommended Posts

Jag skulle vilja att andra hjälper mig att söka fakta om filmen Chocolate, och jag vill även vilja veta era åsikter om filmen, vad ni tyckte och inte tyckte om den och varför? Jag försöker nämligen skriva en filmrecension och har ännu inte börjad att skriva, och det vore oehört bra om ni bidrog i den här diskussionstråden med vad ni orkar och kan. Tack i förväg!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Albanau]

 

vad handlar den om då?, ge mig namn på skådespelarna? och vad heter dem i filmen?[/citat]

 

Okdå....Filmen handlar om Gary som även kallas Chocolat, för att han jobbar nattskift på en chokladfabrik. Gary spelas av Jean Claude Van Damme (mycket övertygande, vann en oscar för rollen) Gary tror att han har magiska krafter och drömmer om att ta över världen, men det går inte alltid så bra. Hans fiende i filmen Vanilla (spelas ironiskt nog av Vanilla Ice) gör allt för att stoppa Chocolats planer, och det hela urartar till ett världskrig, tills den överraskande twisten i slutet kommer och man får reda på att Vanilla är hemligt kär i Chocolat, och har varit det sen college. Filmen är regisserad av Johnny Depp och den blev en stor succé b.la. i Tanzania. Vinnare av 15 oscars (rekord).

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_][citat=Albanau]

 

vad handlar den om då?, ge mig namn på skådespelarna? och vad heter dem i filmen?[/citat]

 

Okdå....Filmen handlar om Gary som även kallas Chocolat, för att han jobbar nattskift på en chokladfabrik. Gary spelas av Jean Claude Van Damme (mycket övertygande, vann en oscar för rollen) Gary tror att han har magiska krafter och drömmer om att ta över världen, men det går inte alltid så bra. Hans fiende i filmen Vanilla (spelas ironiskt nog av Vanilla Ice) gör allt för att stoppa Chocolats planer, och det hela urartar till ett världskrig, tills den överraskande twisten i slutet kommer och man får reda på att Vanilla är hemligt kär i Chocolat, och har varit det sen college. Filmen är regisserad av Johnny Depp och den blev en stor succé b.la. i Tanzania. Vinnare av 15 oscars (rekord).[/citat]

 

Finns det ens 15 Oscar?

Länk till kommentar
Share on other sites

iförsig man inte vad han syftar på för film.

det finns ju en del.

 

Chocolate: The Beginning

Choclate 2: The Return Of The Brown eye(amerikansk och tysk version)

Chocolate 3: Fall Of The Cocoplantpeople.

 

och sen alla spin-offs. det är mkt filmer det. speciellt för en person som inte har tid att se film.

Länk till kommentar
Share on other sites

I sanning en klassiker Christian. Men glöm för allt i världen inte bort den lilla pärlan "Texas Chocolat Massacre". Där Johnny Depp drivits till vansinne efter att han vanställts i en fruktansvärd olycka (han slant och hällde en kopp varm choklad över ansiktet) och tar ut det på chokladälskande ungdomar i Texas.

 

Scenen där Chocolatface hänger upp Lena Olin på en kakaoburk lämnar inte näthinnan i första taget...

Länk till kommentar
Share on other sites

För det första så besvarar man inte på en fråga, tänk på det till nästa inlämningsuppgift i svenska. Vidare så borde du väl vid det här laget ha förstått att vi inte tänker göra din skoluppgift.

 

Se filmen, skriv vad du tycker och medverka gärna i vidare diskussioner kring film i forumet. Eller så kan du tjata någon annanstans om att få hjälp med läxorna...

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst
Detta ämne är nu stängt för inlägg.
×
×
  • Skapa nytt...