Albanau Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 Jag skulle vilja att andra hjälper mig att söka fakta om filmen Chocolate, och jag vill även vilja veta era åsikter om filmen, vad ni tyckte och inte tyckte om den och varför? Jag försöker nämligen skriva en filmrecension och har ännu inte börjad att skriva, och det vore oehört bra om ni bidrog i den här diskussionstråden med vad ni orkar och kan. Tack i förväg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sw33t Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 haha kul skämt. en filmrecension skriver man utifrån sig själv annars blir det väldigt konstigt. det är en sak att lägga upp saker för kritik och en annan att vilja få hjälp med allt man ska göra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stupider...lika a fox Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Det här får bli din slutkläm: "Sammanfattningsvist kan jag säga att man fick chockladabstinens och våta drömmar om Lena Olin." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albanau Posted February 13, 2005 Author Share Posted February 13, 2005 Jag skulle vilja att någon ger mig länkar till hemsidor om Filmen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Du kanske bör börja med att faktiskt se filmen. Sen går en recension ut på att DU skriver vad DU tyckte om den. Andras åsikter är fullständigt oväsentliga när det är du som ska skriva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albanau Posted February 14, 2005 Author Share Posted February 14, 2005 Jag har inte tid för att se filmen, vad handlar den om då?, ge mig namn på skådespelarna? och vad heter dem i filmen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TDA Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Är du seriös? Kan du inte avvara två timmar att se filmen förtjänar du helt enkelt det betyg du får när du lämnar in ett blankt papper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zhyron Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Ja herre J*vlar...mycket ska man se i sitt liv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Det här var nog tamejfan den dummaste tråd jag sett :-) ....tillsammans med hans andra tråd, givetvis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 [citat=Albanau] vad handlar den om då?, ge mig namn på skådespelarna? och vad heter dem i filmen?[/citat] Okdå....Filmen handlar om Gary som även kallas Chocolat, för att han jobbar nattskift på en chokladfabrik. Gary spelas av Jean Claude Van Damme (mycket övertygande, vann en oscar för rollen) Gary tror att han har magiska krafter och drömmer om att ta över världen, men det går inte alltid så bra. Hans fiende i filmen Vanilla (spelas ironiskt nog av Vanilla Ice) gör allt för att stoppa Chocolats planer, och det hela urartar till ett världskrig, tills den överraskande twisten i slutet kommer och man får reda på att Vanilla är hemligt kär i Chocolat, och har varit det sen college. Filmen är regisserad av Johnny Depp och den blev en stor succé b.la. i Tanzania. Vinnare av 15 oscars (rekord). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stupider...lika a fox Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 [citat=_nemo_][citat=Albanau] vad handlar den om då?, ge mig namn på skådespelarna? och vad heter dem i filmen?[/citat] Okdå....Filmen handlar om Gary som även kallas Chocolat, för att han jobbar nattskift på en chokladfabrik. Gary spelas av Jean Claude Van Damme (mycket övertygande, vann en oscar för rollen) Gary tror att han har magiska krafter och drömmer om att ta över världen, men det går inte alltid så bra. Hans fiende i filmen Vanilla (spelas ironiskt nog av Vanilla Ice) gör allt för att stoppa Chocolats planer, och det hela urartar till ett världskrig, tills den överraskande twisten i slutet kommer och man får reda på att Vanilla är hemligt kär i Chocolat, och har varit det sen college. Filmen är regisserad av Johnny Depp och den blev en stor succé b.la. i Tanzania. Vinnare av 15 oscars (rekord).[/citat] Finns det ens 15 Oscar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montef Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Nemo: kunde inte låta bli att skratta! :-D Link to comment Share on other sites More sharing options...
prinsviktor Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Va snackar ni om? Chocolat vann inte mindre än 127 Oscars. Bland annat för Bästa Catering och Bästa Latriner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sw33t Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 iförsig man inte vad han syftar på för film. det finns ju en del. Chocolate: The Beginning Choclate 2: The Return Of The Brown eye(amerikansk och tysk version) Chocolate 3: Fall Of The Cocoplantpeople. och sen alla spin-offs. det är mkt filmer det. speciellt för en person som inte har tid att se film. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 Ni får inte glömma Revenge Of The Pissed Of Chokolate: Charlie And The Chocolate Factory! Den var en höjdare, speciellt när han i vansinne förgrep sig på Hoppilopperna eller vad dom hette! :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TDA Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 I sanning en klassiker Christian. Men glöm för allt i världen inte bort den lilla pärlan "Texas Chocolat Massacre". Där Johnny Depp drivits till vansinne efter att han vanställts i en fruktansvärd olycka (han slant och hällde en kopp varm choklad över ansiktet) och tar ut det på chokladälskande ungdomar i Texas. Scenen där Chocolatface hänger upp Lena Olin på en kakaoburk lämnar inte näthinnan i första taget... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albanau Posted February 15, 2005 Author Share Posted February 15, 2005 Detta besvarar inte på min fråga och ni fjantar er., Jag har en deadline här, jag behöver veta vad filmen Chocolate handlar om, det är inget mer jag begär från er. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TDA Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 För det första så besvarar man inte på en fråga, tänk på det till nästa inlämningsuppgift i svenska. Vidare så borde du väl vid det här laget ha förstått att vi inte tänker göra din skoluppgift. Se filmen, skriv vad du tycker och medverka gärna i vidare diskussioner kring film i forumet. Eller så kan du tjata någon annanstans om att få hjälp med läxorna... Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 Imorgon säger min chef att jag måste jobba över, skulle någon av er kunna gå dit o jobba istället för mig?? Jag är så trött. Tack på förhand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 Jag måste gå på muggen & lägga kabel men är för lat. Kan inte nån gå åt mig? ;) Tack på förhand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prinsviktor Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 Filmen är inte så bra men Lasse Hallströms första version - "Whos eating chocolat?" är betydligt bättre. Med Jonny Depp och DiCaprio som chokladen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 Teenage Mutant Chocolate-Turtles var dock ingen höjdare. Ron Jeremy & Per Oscarsson i sina sämsta rollprestationer än så länge i rollerna som nerdekade pizzabagare med stekta gröna choklad-pizzor som speciallitet :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
prinsviktor Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 Han gjorde dock en lysande rolltolkning i Hallströms tidiga klassiker "Mitt liv som chocklad". Link to comment Share on other sites More sharing options...
sw33t Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 Albanau, jag ska hjälpa dig en liten bit på vägen. filmen Chocolate har någonting att göra med choklad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 Är det någon mer av er som fått ett till mail från apan?? Nu får du ge dig, ska vi rättstava åt dig också.......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts