Bautafilm Postad 30 augusti 2012 Postad 30 augusti 2012 Hej! Jag jobbar tillsammans med kids i olika kulturprojekt, främst med film, just nu utvecklar vi olika "paket" som kidsen kan använda för att skapa egna historier. Jag behöver tips på: Bra animationsprogram som är enkelt att använda. Kanske lite klippa klistra mentalitet, att det finns färdiga delar, verktyg, attribut att sätta ihop. Var jag kan köpa dockor som man kan göra stop motion med. Lerfigurer eller liknande, även för stop motion fram för allt. Bra stop motion-program. Vart jag köper rekvisita och roliga "kostymer" till kids. Program eller plugin (gärna mac) för att keya green screen grejer. ALLT BÖR VARA MER ENKELT, SNABBSTARTAT OCH LEKFULLT ÄN AVANCERAT OCH PROFFSIGT. Det ska vara kul och enkelt att skapa. Tjaobella hjälp snälla. Victor Lindgren Bautafilm 0 Citera
Quantum Postad 30 augusti 2012 Postad 30 augusti 2012 Monkeyjam - googla Bionicles, lego och actionfigurer går prima men om du vill ha lerfigurer skulle jag tro du får göra själv. Köp lera på Panduro/Kreatima och börja skapa. Lägg gärna till nån form av skelett för stabilitet. Klä in skelettet i bomullstejp så fäster leran bättre. Man kan även göra skelett av ugnslera som man härdar över ståltråden innan man modellerar över med modellera. Panduro/Kreatima, om det är för riktiga kids, testa Myrorna eller Buttericks om du vill ha "skojiga/roliga". 0 Citera
Désirée Postad 1 september 2012 Postad 1 september 2012 Jag vet inte riktigt om det är det du är på jakt efter men det finns gratisprogram på nätet som kan sätta ihop en svit med jpg-bilder till en filmsnutt. 0 Citera
Quantum Postad 1 september 2012 Postad 1 september 2012 Here you go: MonkeyJam :: home Enkelt och mycket bra! 0 Citera
Bautafilm Postad 10 september 2012 Författare Postad 10 september 2012 Enkelt och mycket bra! Det var det jag frågade efter. Tack så mycket! Jag ska kasta ut lite fler krokar och se vad jag får in. Återkommer och delar med mig om jag får några bra tips! Och fortsätt tipsa såklart. 0 Citera
Joe Hill Postad 26 oktober 2012 Postad 26 oktober 2012 Tänk på att inte ha för stora bilder att jobba med om du importerar till Monkeyjam. Skala ned dem till 640 x 480 eller 1280 x 720 innan du importerar. Programmet låser sig annars lätt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.