timofej Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Hej, Provar Adobes Premiere Pro för att importera video från en Mini DV tape. Jag har bockat för Scene Detect och allt verkar fungera bra förutom att programmet missar varje klippbrytning med en-två rutor. Dvs slutar varje klipp med en eller två rutor från nästa klipp. Alltså måste jag manuellt trimma bort rutorna. Finns det ett sätt att åtgärda det? Time Code Offset står på 0 frames, Handles 0 frames. Kameran är Sony DCR-HC96 och jag använder CS5 på en Mac om det har någon betydelse. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Det är lite olika styrprotokoll på de olika kamerorna, har du valt rätt (under Device Control - Options)? Sen måste jag bara fråga.... måste du inte trimma utpunkten i alla fall, eller använder du alla rutor..? //Max 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
timofej Posted August 1, 2012 Author Share Posted August 1, 2012 Tack för det snabba svaret Max_H! Under styrkontroll står det DV/HDV Device Control, Sony Standard. Min modell saknas i listan under Options. Det finns inga DC modeller överhuvudtaget. :-) Naturligtvis trimmar jag överflödigt material i mina klipp. :-) Men rätt ofta behöver jag inte göra det och då blir det irriterande med extra rutor på slutet. Visst går det att leva med det men om det fanns ett enkelt knep att undvika felet vill jag gärna veta det. :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts