Gå till innehåll

få Avi funka på sony vegas


emki11

Recommended Posts

skulle görsöka redigera lite på Soony Vegas pro 10, men har ett problem, jag kan inte få AVI filerna i programmet, de säger (None of the files dropped on vegas pro could be opened. har converterat den till WMA, de funkade men fan de tar lång tid och jag vill inte vänta på att ändra filen i flera timmar. jag snackar om att redigera film, har kollat lite på youtube och gjort som de visar, men funkade ändå inte, några av mina filer blev förstörda.

 

så jag frågar er, finns det nån bra sätt att göra de på och gärna snabb och lätt sätt?

Länk till kommentar
Share on other sites

vadå menar du ska ladda G-spot för att kolla formatet på filen? för den har jag inte på datan. men vad är det som skiljer sig, de är ju ändå AVI fil.

Det här:

AVI är en container som kan innehålla många olika format.

 

AVI är bara ett containerformat (eng. container, "behållare"). Precis som i verkliga livet så är det så att bara för att du vet hur själva behållaren är utformad och fungerar (flaska, tunna, flyttkartong) så betyder det inte att du vet vad som finns i den (sportdryck, vin, alla nummer av "Fantomen" mellan 1985 och 1989).

Samma sak här. AVI specificerar hur multimediadatan lagras inne i filen. Inte hur den är kodad (vilka codecs - "format" - som används för ljud och bild). En flaska kan innehålla vatten eller mjölk eller svavelsyra - att du vet hur innehållet är lagrat i flaskan betyder inte att du vet om innehållet är kompatibelt med dig...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
skulle görsöka redigera lite på Soony Vegas pro 10, men har ett problem, jag kan inte få AVI filerna i programmet, de säger (None of the files dropped on vegas pro could be opened. har converterat den till WMA, de funkade men fan de tar lång tid och jag vill inte vänta på att ändra filen i flera timmar. jag snackar om att redigera film, har kollat lite på youtube och gjort som de visar, men funkade ändå inte, några av mina filer blev förstörda.

 

så jag frågar er, finns det nån bra sätt att göra de på och gärna snabb och lätt sätt?

 

.avi filer som komprimerats med xvid fungerar utmärkt i SonyVegas Platinum 11.

När jag tar in sådan clip i Platinum behövs de inte renderas om vid sparandet vilket gör skapandet av slutvideon mycket snabbt.

Kolla dina .avi-filer med programmet "MediaInfo" så ser du alla detaljer om dina .avi-filer.

MediaInfo är ett litet gratisprogram som du kommer ha mycken nytta av.

Hälsningar

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...