Fragetacken Postad 9 juli 2012 Postad 9 juli 2012 Jag har redigerat ner denna 7h långa film till 55 min. ljudet har funkat perfekt hela vägen. dock har jag problem nu när jag flyttat projektet till en annan dator! Jag har en filmfil: Type: MPEG Movie File Size: 281,1 GB Image Size: 1920 x 1080 Frame Rate: 25,00 Source Audio Format: 48000 Hz - compressed - Stereo Project Audio Format: 48000 Hz - 32 bit floating point - Stereo Total Duration: 07:07:26:11 Pixel Aspect Ratio: 1,0 Denna fil vill endast spela upp ljudet på de 35 första minutrarna, och sedan blir det redan redigerade materialet, (ljud delen) blank, ingen waveform och inget ljud? Ljudet funkar perfekt i VLC tillsammans med filmen, dock inte i min timeline och inte ens i previewn? andra ljudspår såsom musik och effekt finns fortfarande kvar och jag har alla filer från den förra datorn. Måste jag ta bort allt indexerat/renderat material och ladda denna fil? Sekvensens inställningar: Sequence 01 1440 x 1080 718903, 25,00 fps 48000 Hz - Stereo HJÄLP! 0 Citera
Max_H Postad 9 juli 2012 Postad 9 juli 2012 Är ljudet färdigconformat (se indikering längst ner till höger)? Om det inte fungerar, testa att rensa cachefilerna via preferences. /M 0 Citera
Fragetacken Postad 9 juli 2012 Författare Postad 9 juli 2012 Är ljudet färdigconformat (se indikering längst ner till höger)? Om det inte fungerar, testa att rensa cachefilerna via preferences. /M Nej den intikerar att jag inte installerat typsnittet helvetica. Jag kom fram till att det måste ha vart ett codec-problem eftersom det fungerade felfritt när jag kör pr i mac, läste någonstans att det kan ha att göra med quicktime pro m,m också. men nu så funkar det iaf, fast på mac. tips så att de funkar på pc tas gärna emot endå. 0 Citera
Max_H Postad 10 juli 2012 Postad 10 juli 2012 Ahh... 1. Du måste ha QT-player för att kunna spela upp vissa QT-filer. 2. HDV-inspelade filer som tagits in via FCP's Log & Transfer fungerar så vitt jag vet aldrig på PC. //Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.