Daniel Hållquist Postad 19 juni 2012 Postad 19 juni 2012 Hej, det senaste halvåret har jag hållit på att starta upp en humorgrupp och vi ska i juli - augusti spela in våra tre första sketcher, men eftersom det råder brist på regissörer i gruppen så söker jag härmed efter en regissör till min sketch "Brudens tal" som är tänkt att spelas in i höst någongång. Om du är intresserad av att filma den, så hör av dig till min mail: clarkhallquist@hotmail.com Hälsningar, /Daniel "BRUDENS TAL" INT. LOKAL - KVÄLL BRUDEN, 30, står på en stol med ett glas vin i handen och håller ett tal inför gästerna som står samlade i en ring runt omkring henne. BRUDEN Jag trodde faktiskt inte att jag skulle stå här idag. Gästerna ser oförstående ut. BRUDEN Som några av er redan vet så har jag inte haft så tur med män, dom flesta har varit ... Hon avbryter sig och ler ursäktande. BRUDEN Ja, ja, jag vet att man inte ska stå och prata om sina tidigare killar på sitt eget bröllop men ... Hon skrattar berusat och tar en klunk vin. BRUDEN Jag är lite småfull och jag är bara så oerhört glad över att jag äntligen har hittat någon, någon som älskar mig för den jag är, som förstår mig och som alltid är där för mig. Som bara är min. Hennes ögon fylls med tårar medan hon fixerar blicken på någon ibland dem. BRUDEN Du är underbar, Linus, underbar. Du är trygg och stark, trogen, snäll, tillgiven. Jag älskar dig av hela mitt hjärta och jag ser så fram emot att dela mitt liv med dig, i nöd och lust, tills döden skiljer oss åt. Då hörs HUNDSKALL och strax efter det får vi se LINUS, 3, en schäfer i kostym. Gästerna skrattar. Bruden likaså. BRUDEN Ja, jag älskar dig också! Skål allesammans! Alla skålar. Linus flämtar. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.