Gå till innehåll

Filmkamera säker 2-4000


Dimu

Recommended Posts

Filmkamera sökes 2-4000kr skulle topic vara : )

 

Är på jakt efter en hyffsad kamera och mina kunskaper är 0 inom ämnet, så tänkt prova här.

Min budget är liten 2-4000kr. Det jag skulle vilja ha inbyggt är att man kan ta kort också och självklart filma

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är inte bättre än att jag rekommenderar min egen kamera, en Sony HX100v. Det är väldigt mycket för pengarna, på de 3000 kr som den för närvarande ligger på. Den fungerar prima i alla situationer, lite sämre i mörker där det bildas brus, men det är åtminstone inte direkt "färgat". Det är i första hand även en stillbildskamera, så på den punkten så sviker den inte heller. Om vi säger såhär, för en budget under 5000 kr, så kunder jag inte önskat mig mer. Jag har inget direkt propert test av den uppladdat, men kan dela med mig av den video jag brukar länka i sammanhanget.

 

Video:

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för era svar. men det ni länkar till är systemkameror. Hur länge kan man spela in på en sån? vill helst inte köpa några extra grejer som minnes kort och sånt. Men det kanske är hyffsat bra inspelning tid på en sån?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Men kolla att det finns Hörlur och mikrofon uttag eller vad det heter. jag har en riktigt bra videokamera och hade nu tänkt satsa på att köpa en mic-boom men pågrund av att min kamera inte har hörlurintag eller mikrofonutgång så kan jag inte det utan måste även inskaffa mig en helt ny kamera. En liten tanke bara :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Men kolla att det finns Hörlur och mikrofon uttag eller vad det heter. jag har en riktigt bra videokamera och hade nu tänkt satsa på att köpa en mic-boom men pågrund av att min kamera inte har hörlurintag eller mikrofonutgång så kan jag inte det utan måste även inskaffa mig en helt ny kamera. En liten tanke bara :)

 

Det går ju bra att spela in ljudet separat också, och synka sen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Och det är ju faktiskt smidigare så slipper man sladdtrassel mellan kameraman och mikrofonansvarig bom-hållare. Det blir ju ändå att man behöver vara minst två om man ska köra med bom. Men om man kör ljudet själv och vill ha en lite bättre mick monterad på kameran så är ju ett mikrofonuttag bra att ha...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...