Gå till innehåll

Min kortfilm


byllan

Recommended Posts

Fanns inget manus

inget seriöst

Krävs väl inte mer för att förstå att det här är skräp rent filmskaparmässigt, men det förstår du nog själv också. En bra film är ju en seriöst gjord film, inte sånt här.

 

vi gjorde den bara för att det är kul.

Det var ju bra att ni hade kul iallafall :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med Tolin!

 

Sånt här är inte kul för någon utomstående. Det uppskattas om forumet kan hållas på en relativt seriös nivå. Ni har ju inte ens försökt.

 

Men som sagt; ni verkar ju ha haft kul så det är ett värde i sig. Men håll det gärna för er själva.

 

//Q

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej, jag tycker de två tidigare talarna var rätt hårda utan att ge dig någon konkret och givande input. Då jag inte känner dig och följt vad du haft för dig på Voodoofilm så har jag därtill ingen koll på om deras kommentarer var befogade då jag anser att man bör bedömas efter sina förutsättningar d.v.s. ålder, kunskapsnivå etc.

 

Hur som helst är det rätt tydligt att filmen saknar substans, vilket du även skriver "Adam dödar helt RANDOM", alltså inget manus eller dramaturgisk handling. Därtill saknar den bra skådespeleri, roliga skämt, häftiga effekter eller på annat sätt trevligt ögongodis i form av snygg klippning, ljussättning, grading etc. Kort sagt så saknar filmen ett värde för den som tittar.

 

Mitt tips om du vill fortsätta göra film och lägga ut dylikt är att du fokuserar på någon eller flera av de punkterna jag nämnde ovan t.ex. gör en snygg eldstrid med snygga effekter eller skapa en spännande scen (behöver inte vara snygg) där du bygger upp en handling t.ex. någon som kryper bakom ett hörn med pistolen dragen samtidigt som en annan kille går runt och rotar i lådor (letar någonting), något man vill se slutet på.

 

Det är den lilla input jag kan ge så här på rak arm.

 

Mvh /Pontus W

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag håller med de tidigare kommentarena.

 

Denna film är inte seriöst gjord och det märks. Det känns inte som att det är någon tanke bakom bilderna. Man får inte någon känsla av att det finns en story. De säger inte ens några repliker utan dessa står som text. Pistolskotten hörs inte.

 

Den lille killen är en hyffsad skådis, men de andra ger inget övertygande intryck.

 

För att en film ska höja sig över en nivå så att fler än de medverkande vill se den måste det till mer än så här. Det måste finnas bra ljud, bra skådisar och bra bild (och då menar jag vad vi ser, inte den "fysiska" kvalliteten) och bra musik. Att göra film kräver mer kunskap och arbete än du visar upp det detta exempel.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men jag ska göra bättre ska köpa en RED kamera snart och håller på och öva mig på sony vegas.

 

Jag hoppas du skojar?

 

Peus och Désirée skrev mycket mognare svar, dock står jag för det jag skrev.

 

Att man gör "random" filmer är det inget fel med om man följer konceptet fullt ut

och försöker sitt bästa. Men när någon spottar ut något hej vilt, kallar det "Min Kortfilm" och så vidare så saknas det intresse för mig att ge kritik eftersom

det inte känns som ett projekt av denna typ egentligen önskar det. Resultatet är långt under er potential. Lägg lite hjärta i arbetet så vi som vill hjälpa har

lust. Annars slösar ni åtminstone min tid.

 

Edit: Såg att du hade skrivit till en liten beskrivning nu så man förstår typen av film. Bra!

Men jag lovar att om ni lägger lite mer hjärta i storyn blir fler människor glada. :)

 

Med Vänliga Hälsningar

/Q

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...