ericpe Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Hej. Jag är ny här på forumet och ville bara börja med att visa en kort sci fi krigsfilm jag precis gjorde klart. Det är jag som kom på idén, finansierade det hela, regisserade, filmade och gjort alla effekter. Den filmades i somras och jag har sen hållit på all vfx lite fram och tillbaka under hösten. Ta en titt och säg gärna vad ni tycker. Notera att det var aldrig min mening att göra en kortfilm med världens bästa handling, utan jag ville bara göra en ren actionfilm, så se det för vad det är. Se gärna i fullscreen med bra volym Länk till behind the scenes finns i slutet av filmen // eric 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Riktigt fint! Men vet du vad som skulle vara klockrent, bortsätt från bättre voice actors - Om ljuset i "the bad guys" ögon skulle skifta färg när de dog - Kändes nästan som om jag väntade mig nåt sånt när den första blev nedskjuten. Annars var det helt okej pangpang-action :) Härligt kamera-arbete och effects-work! Kunde koppla bort tankarna från alla effekter och fokusera på det som faktiskt skedde, vilket tyder på att du lyckats väldigt bra med att integrera allt :) Snyggt jobbat alltså! :bire 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ericpe Posted March 16, 2012 Author Share Posted March 16, 2012 Tack så mycket! Jag hade färgskifte på ögonen i tanke, men det slutade med att jag behöll samma färg hela vägen ändå. Dels så har jag sätt det i andra videor med samma idé där fienderna har likadan gasmask, och då kändes det som att jag bara skulle härma dem. Sen efter att ha tänkt lite på det så tyckte jag också att det vore lite ologiskt om de bara bytte till typ blått när de dog. Nu är kanske inte Rundown den mest logiska filmen ändå, men du fattar. Gött att du gilla effekterna. Jag har lagt ner ganska mycket tid på dem så det är ju alltid kul att få lite beröm :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moonis Posted April 21, 2012 Share Posted April 21, 2012 Imponerande! Måste fråga hur lång tid inspelning tog samt eftereffekter? I effektiv tid. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ericpe Posted April 22, 2012 Author Share Posted April 22, 2012 Imponerande! Måste fråga hur lång tid inspelning tog samt eftereffekter? I effektiv tid. Själva inspelningen tog runt sex timmar. Det hela blev ganska improviserat (lite för mycket) och det var en hel del jag inte hann med. Effekterna i sin tur är svårare att uppskatta en tid för. Jag gjorde det utspritt över en väldigt lång period. Men ren tid kanske det tog en vecka, 24/7. Varje klipp har ju massor av effekter som skulle finslipas och meckas med så det blev ganska upprepande arbete 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moonis Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Jag förstår, men som sagt, jag blev imponerad. Framför allt av effekterna, vilket känns som det var det primära om jag förstår dig rätt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moonis Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Du har PM 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nudels Posted April 23, 2012 Share Posted April 23, 2012 Nice, helt klart :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ericpe Posted April 24, 2012 Author Share Posted April 24, 2012 Kul att ni gillar den! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobinsTaste Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Snyggt! Väldigt snyggt! Lite väl skakig kamera kanske, men coola effekter. Vill däemot se den i sitt sammanhang. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts