Gå till innehåll

Intressekoll för kortfilm om Vikingar på Gotland.


KPisce89

Recommended Posts

Tjena.

 

 

(sorry för lång text).

Kristoffer Persson heter jag och har gjort trådar tidigare (bland annat om att sätta ihop ett gäng i Göteborg).

Dock är jag i Hollywood, Los Angeles för tillfället eftersom jag har praktik här. Tanken är att jag ska följa min ''chef'' samt att jag skall få testa på alla delar av filmskapande.

Men för mig är det Writing/Directing som är det jag vill göra. Nu är det så att efter att ha diskuterat emellan oss (han jag jobbar för här) är att jag skall göra en kortfilm när jag kommer tillbaka till min studieort, Visby, Gotland.

Tanken är att jag praktiskt taget skall vara klar med Preprod och redo att köra igång när jag kommer tillbaka till ön i början av April.

 

Så det som är planen är att jag skall göra en kortfilm om Vikingar och det är krav på hög kvalité på det färdiga resultatet. Tanken är att detta även skall vara mitt examensarbete,

men ett problem där är att jag går ett grafik och animations program, vilket manusskrivande och regi inte stödjer, så håller fortfarande på och utreder om skolan kommer acceptera mitt projekt, dock är det möjligt att jag gör kortfilmen även fall jag skulle bli nekad av skolan.

 

Så det jag behöver är egentligen allt annat utom manusförfattare och regi, eftersom jag står för den delen.

Behöver

- 1 duktig DP (kameraman) och har denne sin egen utrustning så vore det ett stort plus, då jag är osäker på min skolas grejer.

- 3 huvudskådisar, 2 män, 1 kvinna och dessa bör helst vara 23 - 30 år, men såklart behöver inget vara hugget i sten.

- Övrigt folk som kan behövas.

 

Tanken är att medverkande skall kunna få ersättning dock som det ser ut nu så är jag ensam på det alltså att jag står för budgeten. Dock kommer jag söka från bla Gotlandsfilm, samt att min chef här kan tänka sig att lägga en del av sina

pengar i projektet. Hur mycket det handlar om eller så är oklart eftersom det talades om i förbifarten.

Så kanske till och med kan anställa ljus/ljud, statister och annat också beroende på hur det ser ut. Kan man jobba gratis eller komma överens om något så är det bra med.

 

Så mest vill jag höra intressen från folk här (och tänk på att det är på Gotland, så om ni kan komma dit och hur man löser bostad under tiden är viktigt att tänka på med)

Sen är det som jag tidigare sa innan att jag kan få problem från min skola och så, men tanken är att det ska bli en högst seriöst kortfilm och hoppas hitta lika seriösa människor här. Glöm inte att länka med om ni har jobb ni tidigare gjort, eller bilder osv från skådisar osv.

 

Så skriv gärna era intressen och har ni frågor eller något jag glömt att ta upp här så är det bara att fråga på.

 

Tackar för mig // KP

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...