Gå till innehåll

Canon 60D - För gammal?


Roj

Recommended Posts

Hej.

Tänkte köpa en DSLR-kamera till sommaren och efter allt jag läst/sett på Youtube om Canon 60D, så passar den mig perfekt.

 

Men det som gör mig lite tveksam är att den släpptes år 2010 och känns lite "gammal".

Kommer det släppas en ny likadan inom snar framtid eller finns det redan någon nyare variant som är likadan?

Eller spelar det ingen roll om den är 2 år gammal? Vad tycker ni jag ska göra?

 

Tacksam för svar :)

Länk till kommentar
Share on other sites

60D är fortfarande en bra kamera :) Speciellt om man är ny med DSLR

Är man lite mer erfaren kan man satsa på en GH2 som med firmware hack och lite knep kan spela in i högre bitrate och i det få bättre bild. Men då är man som sagt mer erfaren och vet vad man håller på med.

 

60D är iallafall fortfarande bland de vanligaste och bästa DSLR kamerorna i sin prisklass :)

Länk till kommentar
Share on other sites

60D är fortfarande en bra kamera :) Speciellt om man är ny med DSLR

Är man lite mer erfaren kan man satsa på en GH2 som med firmware hack och lite knep kan spela in i högre bitrate och i det få bättre bild. Men då är man som sagt mer erfaren och vet vad man håller på med.

 

60D är iallafall fortfarande bland de vanligaste och bästa DSLR kamerorna i sin prisklass :)

 

A'ight :)

Tror nog jag kör på den.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...