Gå till innehåll

Köpa ljusutrustning


beman376

Recommended Posts

Hej!

 

Håller på och gör lite research på intressanta prylar att komplettera min ljusutrustning med. Vi har tidigare lånat lampor från en studio men nu börjar det bli dags för egna.

 

Ljud & Bildmedia (uthyrare) rekommenderade lysrörslampor, t.ex. Kino Flo 4 Bank. Vad rekommenderar ni? Något speciellt ni fastnat för? Utrustningen ska passa i olika miljöer inomhus, men vi snackar inte idrottshallsstorlek.

 

Budgeten ligger runt 5000 SEK för ett lampkit med en lampa.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har kört endel med redhead lampor, de är riktigt trevliga, även att det inte är något softbox på dem. Men vad är det för watt ni letar efter? Slänger in några olika jag gillar här.

Halogenbelysning 1000W - Kaffebrus dessa är 1000watt, ett set med 3 och softboxar kostar 4795. ¨

Videobelysning 800W - Kaffebrus dessa är 800watt, och de är någon ripoff på redhead, funkar nog bra de med. Samma pris där för 3 st.

Länk till kommentar
Share on other sites

1000W-setet är ju dimbart och softboxen är ju bra men du kan behöva några "flaggor" för att skärma av ljuset där du inte vill ha det..

 

800W-setet är klassiskt och praktiskt med väska till (jag har något liknande från Konova) men kan inte se att det ingår dimmers, då måste du köra ND-filter eller skaffa några lösa dimmrar till.

 

LED-lampor har ju fördelen att dra väldigt lite ström men har inte hittat något kit för stativbruk med barndoors. Det här vill jag ha men de skeppar bara till USA:

LED Light Panel Video Light Kit 3 x 500 LED Lite Panel | eBay

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...