Vinson Krebs Postad 2 december 2011 Postad 2 december 2011 Tjena! Jag är ute efter ett stativ som är avsett främst för video (så man kan göra schyssta panoreringar utan att stativhuvudet åker runt hur som helst) för runt 500-800:-. Har kikat lite på http://www.webhallen.com/hemel ektronik/130425-manfrotto_stat iv_mkc3-h01_svart men enligt recensioner går det inte låsa huvudet i sidled så det kan vara svårt att göra horisontella panoreringar. Jag är sjukt tacksam för tips! Har en Canon 600D om det spelar någon roll! 0 Citera
TomBombRiot Postad 2 december 2011 Postad 2 december 2011 Tjallå. Titta på Velbons C400, C500, C600-serie. Jag har själv C400, videohuvudet är jag helnöjd med, dock kan själva stativet aningens rangligt. /T 0 Citera
TomBombRiot Postad 2 december 2011 Postad 2 december 2011 En ska till, köp inte en sådan du länkade till med kulled, som är till för foto och är urkassa att panorera med. 0 Citera
Vinson Krebs Postad 2 december 2011 Författare Postad 2 december 2011 Okej! CyberPhoto - Digitalkameror, videokameror och fototillbehör. Personlig service på nätet! ser jäkligt schysst ut! Hur pass rangligt är det? Kompenserar stativhuvudet för det eller är det såpass att man borde titta åt något annat håll? Än så länge kommer det bara användas åt hobbyfoto/film och alternativt något småjobb så det kanske duger? Tusen tack för tipset! 0 Citera
TomBombRiot Postad 2 december 2011 Postad 2 december 2011 Just C600 vet jag inte hur ranglig den är. Jag tror det bästa är om du går till en foto/videobutik och känner och klämmer. Då kommer du få en uppfattning av det jag pratar om. Det viktigaste är videohuvud(dom är vätskedämpade) annars blir panoreringar en plåga att titta på. 0 Citera
Vinson Krebs Postad 2 december 2011 Författare Postad 2 december 2011 Will do! Tack igen för svaren. 0 Citera
Mattihp Postad 8 december 2011 Postad 8 december 2011 C600 har prima rörelser i huvudet i mitt tycke. Men väger lätt. Har du den exempelvis på en gångbro så kommer det vibrera en hel del. Jag har brukat lösa sådant genom att hänga tunga sidor på sidorna. Ett klart dugligt nybörjarstativ men det är inte utan anledning att jag längtar efter ett nytt. Att det saknas krok är ett minus. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.