Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena!

Jag är ute efter ett stativ som är avsett främst för video (så man kan göra schyssta panoreringar utan att stativhuvudet åker runt hur som helst) för runt 500-800:-.

Har kikat lite på http://www.webhallen.com/hemel ektronik/130425-manfrotto_stat iv_mkc3-h01_svart men enligt recensioner går det inte låsa huvudet i sidled så det kan vara svårt att göra horisontella panoreringar.

Jag är sjukt tacksam för tips!

Har en Canon 600D om det spelar någon roll!

Postad

Just C600 vet jag inte hur ranglig den är. Jag tror det bästa är om du går till en foto/videobutik och känner och klämmer. Då kommer du få en uppfattning av det jag pratar om. Det viktigaste är videohuvud(dom är vätskedämpade) annars blir panoreringar en plåga att titta på.

Postad

C600 har prima rörelser i huvudet i mitt tycke. Men väger lätt. Har du den exempelvis på en gångbro så kommer det vibrera en hel del. Jag har brukat lösa sådant genom att hänga tunga sidor på sidorna. Ett klart dugligt nybörjarstativ men det är inte utan anledning att jag längtar efter ett nytt. Att det saknas krok är ett minus.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...