Mattios Postad 28 november 2011 Postad 28 november 2011 Hur mycket ram skulle ni rekommendera ifall man håller på att redigera lite filmer ibland samt använder photoshop en del? Har förstått att det är ganska viktigt med mycket ram men tror ni det räcker med 6 gig? Undrar också vart ni brukar köpa era ram minnen? Vart hittar man dem mest prisvärda samt vilket ram minne skulle ni rekommendera? 0 Citera
Kidgray Postad 28 november 2011 Postad 28 november 2011 Hur mycket ram skulle ni rekommendera ifall man håller på att redigera lite filmer ibland samt använder photoshop en del? Har förstått att det är ganska viktigt med mycket ram men tror ni det räcker med 6 gig? Undrar också vart ni brukar köpa era ram minnen? Vart hittar man dem mest prisvärda samt vilket ram minne skulle ni rekommendera? Ju mer desto bättre. Men 12 ram är att föredra framför 6. 0 Citera
Jawhns Postad 28 november 2011 Postad 28 november 2011 Det beror lite på om man kör Mac eller PC. Redigerade länge på 6 gig och funkade grymt på min Mac. På min PC hade jag 8 men det var trots det segare. Nu kör jag 12 på min Mac och det flyter på riktigt bra! Men att köra så mycket man har råd mer är att föredra ;) 0 Citera
Gustafii Postad 29 november 2011 Postad 29 november 2011 Jag skulle kört på 12 gig. Funkar kanske med 8 men lika bra att vara på den säkra siden. Jag brukar köpa min dator hårdvara hos Inet.se men testade faktiskt Proshop förra gången jag köpte ram. Så kolla hos dem också... 0 Citera
Tolin Postad 29 november 2011 Postad 29 november 2011 Jag skulle kört på 12 gig. Funkar kanske med 8 men lika bra att vara på den säkra siden. Haha det funkar utmärkt med 12 gig precis som det gör med 6 och 8 :D Allt beror på användandet. Man bör helt enkelt väga plånbok mot användargraden och se vart man landar. 0 Citera
Tequila Postad 12 januari 2012 Postad 12 januari 2012 Jag själv har 4 gb och det räcker inte alls långt (om du ska redigera HD filmer). Nu e ju ram minnen billiga, så ja kommer säkert köper 4 gb till. Det skulle nog underlätta redigeringen. 0 Citera
StenR Postad 12 januari 2012 Postad 12 januari 2012 Jag har 4GB i min tre år gamla macbook, man kan sätta i 8GB varav OSet bara ser 6GB, är nog värt det ändå märker jag (nyare macar kan lätt ha 8GB och det behövs). I min nybyggda PC så har jag börjat med att sätta i 2x4GB men har två platser lediga, tänkte först köpa 8GB till men väntar till 2x8GB blir billigare så jag får 24GB totalt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.