Jawhns Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 GoPro har blivit ett populärt val och jag ser fler och fler som använder deras kameror. I går presenterade de deras nya kamera, uppföljaren på HD Hero som helt enkelt får heta "HD HERO2". Man kan säga att nya GoPro HD HERO2 är imponerande. Man kan nu välja field of view, 170º, 127º eller 90º (Detta resulterar att du kan välja att kameran är väldigt fisheye, lite fisheye eller normal.) Man kan även filma i upp till 120 FPS (dock endast i 848×480 resolution) Sen ska bildprocessorns prestanda dubblats. Objektivet ska vara ersatt med ett som är bättre och skarpare och mörkerkänsligheten ska ha förbättrats! Tycker att detta är en väldigt cool kamera, perfekt för alla som filmar extremsporter! Ni får inte missa deras nya video: Mer information om den nya kameran finns på: http://gopro.com/ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plf66 Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Hittat nått om den också får exponerings- och vitbalanslås? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Lite besviken är man väl... ;) Enligt specarna, ingen 25fps (vilket väl iofs kom senare på den förra). Men jag begriper inte att alla amerikanska och japanska tillverkare har så svårt med detta... Och ingen Cineform-codec (vad skulle dom då med Cineform till..?). Men bilderna blir coola... //Max 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plf66 Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 Jag köpte min Hero i somras, då var den redan uppdaterad med programvara för att klara 25p och 50p. Jag har nästan enbart spelat in 720/50p med den, för den blir inte så vidvinklig då. Jag har tänkt köpa en Hero till, men lite misstänkt att det borde komma en ny version. Framförallt är ju exponeringslås och vitbalanslås mycket efterfrågat. Det står nånting "coming soon" med ny programvara för Hero2, och då borde det ju vara 25p och 50p på den, annars missar man ju en stor kundgrupp för den. Jag har varit lite sugen på POV HD Digital Helmet Cameras :: V.I.O. också, för att det är smidigt att ha en bildskärm en bit i från där jag sätter kameran. Men nu har jag ju redan flera tillbehör som passar Hero2. :-) Tillägg: Enligt uppdaterad info på Gopro.com (sannolikt efter rätt mycket mailfrågor) så klarar Hero2 25p, 50p och tydligen också 100p (!). http://gopro.com/support/faq-hd-hero2-cameras/#yes 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 Det verkar som om den klarar 25/50p med: GoPro Hero 2 is here! at DVinfo.net 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 Awesome! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimster Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 ..och ny Cineform tyckte jag läste någonstans 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 ..och ny Cineform tyckte jag läste någonstans Tyckte också det men Cineform har inte haft en pressrelease sedan 19 april. Då nylanserade Cineform Studio är inkluderat i 3DHero. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts