Strym Postad 28 september 2011 Postad 28 september 2011 Hej alla manusförfattare! Jag letar efter ljus och lykta efter bra manusförfattare till ett projekt vi har i startgroparna, Drakar och Demoner. (jupp, den officiella) Själva grundstoryn är skriven samt karaktärsutveckling m.m. men det behövs mer kött på benen om ni förstår. Självklart finns det utrymme för personlig frihet m.m. i samråde med producenten (alltså mig) och ingenting är hugget i sten. Är ni intresserade kan ni höra av er på stefan@lirmo.se 0 Citera
Mr A Postad 28 september 2011 Postad 28 september 2011 Nu är jag ingen lag-expert, men ni kanske borde fundera på att byta namn? Det finns redan en DnD film som är baserad på brädspelen: Dungeons & Dragons (2000) - IMDb 0 Citera
Fürni Postad 28 september 2011 Postad 28 september 2011 Nu är jag ingen lag-expert, men ni kanske borde fundera på att byta namn? Det finns redan en DnD film som är baserad på brädspelen: Dungeons & Dragons (2000) - IMDb Drakar och Demoner (DoD) är inte samma sak som Dungeons & Dragons (D&D). 0 Citera
Strym Postad 28 september 2011 Författare Postad 28 september 2011 Drakar och Demoner är inget brädspel... det är ett rollspel. Dock förra året kom ett brädspel baserat på rollspelet. Det är inte detta jag undrar över utan om det finns intresserade manusförfattare. 0 Citera
Mr A Postad 28 september 2011 Postad 28 september 2011 Drakar och Demoner (DoD) är inte samma sak som Dungeons & Dragons (D&D). Ahh. Trodde alltid att det bara var en svensk översättning av D&D. 0 Citera
Peus Postad 29 september 2011 Postad 29 september 2011 Inte så konstigt då översättare för TV och Film mer eller mindre har som regel att översätta Dungeons & Dragons till just Drakar och Demoner. Brädspel har dock som redan sagts, inte med Dungeons & Dragons att göra annat än att det givetvis finns brädspel, TV-spel, datorspel, kortspel, filmer, böcker, serietidningar, plastfigurer, mjukisdjur, etc baserade på just Dungeons & Dragons. Mvh /Pontus w 0 Citera
daarco Postad 10 oktober 2011 Postad 10 oktober 2011 Som stort fan av Drakar och Demoner så måste jag stödja detta! Skickar mail nu. 0 Citera
Strym Postad 10 oktober 2011 Författare Postad 10 oktober 2011 Vi har nu hittat det vi söker. Tack alla för deras intresse! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.