Gå till innehåll

Addict


Mr Cheezy

Recommended Posts

min första seriösa film..

 

ca 5 min

 

handling: ja du titta får du se..

 

snälla kom med komenterer om filmen.. sitter lite fast.. är inte klar me den än men behöver lite hjälp. så om det är nått ni tycker ja ska ändra eller göra om i klippningen så säg gärna det.

ni borde veta att en röst ska läggas till vi telefonsvararen å att musik kommer till...

 

och jag vet att manuset va väldig tunt å kasst men ja e en kass manus skrivare. :P

 

 

http://www.sprocket.se/media.php?id=358

Länk till kommentar
Share on other sites

det va en sony vi har i skolan.. vet inte va modellen heter kan ta reda på det tills i morgon.. ljudet e inte bra nån råkade gå på sladden så att ljudkablen åkte halvägs ut i rums scenerna.. tyvär märkte ja detta försent.. skåde speleriet e ju tyvär inget ja kan göra något åt :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker den funkar bra. Det blir dock ett lite märkligt hopp när han knackar på dörren och drug dealern öppnar för då har du snurrat kameran precis 180 grader. Eftersom de dessutom har liknade kläder på sig så blir det lite förvirrande vem som är vem. Du borde ha filmat Jeffs rygg från hans högra sida istället.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Dr.waga]"Om ändå inte denna film hade lagts upp, då hade förmodligen jag, och andra användare, spenderat tiden på nåt bättre, kanske ätit med familjen.. men nu sitter jag här, och allt som är kvar är sorg.."[/citat]

 

hehe du tyckte vist inte om den... :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Det var lite elakt men jag kunde inte låta bli.. ;-)

Men jag ska iallafall berätta vad jag inte tyckte om,

För det första, den klyschiga pundarlyan. Tavlorna hänger på sned, ölflaskor, osv.. och givetvis har alla fattiga pundare VÄRSTA PISTOLEN.. Men det är bara detaljer.

Jag hade däremot väldigt svår för klippen när personerna i bild "försvann" lite då och då. Det var inte nödvändigt för historien, eller stämningen heller för den delen. Det vara bara ett störande moment som jag höll på att bli galen på.

Och vad är grejjen med engelskan?? Det hade varit tio ggr bättre att ha engelsk textning i såna fall.

Det fanns ingenting hos pundaren som jag kunde sympatisera med. Han dog och jag kände "jaha? de va ju synd för honom.." Om ni istället hade visat att han var en fin kille innerst inne genom att han försökte skaffa pengar på annat sätt men lämnades helt utan val och tillslut blev tvungen att råna någon(och sedan skjuta den i huvet?) så hade jag nog tyckt lite synd om honom.. T.EX.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Dr.waga]Det var lite elakt men jag kunde inte låta bli.. ;-)

Men jag ska iallafall berätta vad jag inte tyckte om,

För det första, den klyschiga pundarlyan. Tavlorna hänger på sned, ölflaskor, osv.. och givetvis har alla fattiga pundare VÄRSTA PISTOLEN.. Men det är bara detaljer.

Jag hade däremot väldigt svår för klippen när personerna i bild "försvann" lite då och då. Det var inte nödvändigt för historien, eller stämningen heller för den delen. Det vara bara ett störande moment som jag höll på att bli galen på.

Och vad är grejjen med engelskan?? Det hade varit tio ggr bättre att ha engelsk textning i såna fall.

Det fanns ingenting hos pundaren som jag kunde sympatisera med. Han dog och jag kände "jaha? de va ju synd för honom.." Om ni istället hade visat att han var en fin kille innerst inne genom att han försökte skaffa pengar på annat sätt men lämnades helt utan val och tillslut blev tvungen att råna någon(och sedan skjuta den i huvet?) så hade jag nog tyckt lite synd om honom.. T.EX.[/citat]

 

 

der det hoppar i bilden kommer det dit musik snart så att den kommer göra det i takt te musiken...

 

filmen fick max va fem minuter så ja han inte få in att han försökte skaffa fram pengar på något annat sett tyvär..

 

pistolen va den enda ja hade =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har en del saker du kan tänka på ifall du ska skicka den till filmskola.

 

 

Ibland använder du för många klipp för att visa samma sak tex med telefonen tror jag där var tre fyra klipp. Det blir mycket proffsigare om du bara använder ett klipp för att visa samma sak.

 

Engelskan kunde varit bättre.

 

handlingen också.

 

men du har snygga vinklar och bra tempo i klippen.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...