peder Posted September 8, 2011 Posted September 8, 2011 Ok, står i begrepp att köpa en ny filmkamera, men är i valet och kvalet vilken man skall köpa. Vill ha minneskortsbaserade, hade en Sony PMW-EX1 tidigare och tyckte den var smidig, tyvärr sålde jag den eftersom jag inte tyckte jag använde den så mycket, men känner att jag vill filma mer nu. Vill inte ha en stillbildskamera att filma med, känns för begränsade. MAn får gärna tipsa om prisvärda begagnade oxå. Budget 20-40.000 Så.. Frågeställningarna: 1. Skall man vänta ett litet tag? Det verkar som många nya kameror ligger i pipen. 2. Vilken kamera med Minneskort är mest bang for buck för just nu? Bonus fråga. Kan någon lägga upp länkar till bra sajter med prisvärda tillbehör utomlands? 0 Quote
High1ander Posted September 9, 2011 Posted September 9, 2011 1. Det kommer alltid nya kameror, så att vänta är helt sämst om det är "nu" du vill filma. 2. Ska du filma ödlor? Rymdresor? Svenska snö? Stranden? Dans? Natten? Dagen? Det finns inte en kamera to rule them all and in the darkness bind them, "vad du ska filma bör avgöra vad du ska filma med". 0 Quote
Simon_bengtsson Posted October 10, 2011 Posted October 10, 2011 Baserat på att du kört ex1 tidigare så kanske prova en fs100 vore något? Lite mer flexibel men kanske lite över din prisklass dock, men som high1ander skrev så handlar det ju framförallt om vad du ska filma 0 Quote
Recommended Posts