Gå till innehåll

Recommended Posts

Hej!

Har precis köpt en ny kamera och där med börjat använda minneskort för första gången.

Är inte alls insatt i det och undrar då hur många min film som får plats på detta?

Jag filmar i HD 1080p och det finns 64GB internt utrymme på kameran.

Kan man få in 1h film på 64GB eller behöver man mer utrymme eller får det plats mer?

 

Finns det något kort som rekommenderas eller spelar sånt mindre roll?

 

Tack så jätte mycket för hjälp!

 

/Tomas.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad är det för kamera? Har du läst i manualen? Finns det flera olika kvalitetslägen? På min kamera med minneskort så räcker 16GB till knappt en timme så du borde få plats med minst fyra timmar på det interna utrymmet.

Länk till kommentar
Share on other sites

StenR

 

Just de! Det glömde jag skriva... Det är en sony hxr-mc50e.

Har dock inte manualen vid min sida just nu, men det borde jag kunna hitta i den när jag kommer hem.

Men får det plats mer material på det interna minnet även om det interna och externa minnet har samma utrymme?

Är färsking som du märker, men är tacksam för din hjälp!

Länk till kommentar
Share on other sites

Google is your friend, tror inte så många har skaffat den kameran så det är manualen eller google som gäller:

http://www.globalmediapro.com/dp/A2BSC6/Sony-HXR-MC50-HD-Camcorder-PAL/

Upp till 6 timmar står det, 2h 55min i bästa kvalitet.

 

1 GB är lika mycket oavsett om du spelar in på det interna minnet eller ett externt minneskort så om du har ett 32GB kort så får det plats hälften så mycket på det som på interna minnet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...