Gå till innehåll

Final Cut Pro X Problem!


rabiat

Recommended Posts

Hej

 

Har ett litet problem med Final cut pro x som jag skulle vilja dela med mig till er och gärna få lite hjälp med att lösa.

Jo såhär ligger det till att jag har film material som både är i DV och AVCHD format och har lagt in allt material på en extern hårddisk, (dom finns även på PC'ns vanliga hårddisk)

suttit o lekt lite med materialet i Adobe Premiere Pro CS5 och allt det här har jag gjort på en PC.

Men nu har jag skaffat mig en iMac med Final cut pro x på och tänkte då att jag ville testa hur det fungerar att köra med det. (är helt ny på mac)

Så till problemet, jag kan föra över material från den externa till mac datorn och spela upp den där, men sen när jag vill importera den för att redigera i final cut pro x så går det inte,

det går inte o välja filen lixom och det går inte o dra filen från mappen till programmet heller.

 

Lyckades få in en fil som jag hade spelat in nyligen men inte rört från minneskortet, kopplade in kameran till PC'n först och lade in den där sen tog jag ur minnes kortet och stoppade in det i macen och kunde få in filen så.

Testade sen och lägga in mina AVCHD filer från externa på minnes kortet och göra ungefär samma grej men det funkade ju såklart inte

 

Har suttit här ett bra tag nu och försökt få det och funka utan resultat och vänder mig till er nu.

Hoppas ni förstod mitt dilemma och kan hjälpa till.

 

MVH

rentzo

Länk till kommentar
Share on other sites

AVCHD filerna är transparenta och går inte och välja men AVI filerna går att välja men när man trycker på importera så kommer ett felmeddelande upp som lyder:

 

No importable files

 

None of the selected files or folders can be imported. Change the selection and try again.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...