Jump to content

Kraschar

Gamepost

Recommended Posts

Hej!

Det är som så att jag har redigerat nu i ca 2 veckor utan problem med Premiere Pro CS5, idag försöker jag öppna projectet men efter ca 10 sekunder stängs den av och säger att det var oväntad krasch eller liknande.

Anyway, det som var kvar är att renda ut alltihop så jag tog det till AE istället men då börjar jag få ''after effects error error 4 reading frame from file'' jag sökte lite runt efter problemet och det visar sig vara med codec och att man måste ändra typen

CreativeCOW

Men min format är ju .MOV och det borde absolut funka, det kan vara anledningen till kraschen på Premiere Pro CS5 eftersom det funkar utmärkt med andra videos, men jag har aldrig haft problem förut med dessa videos.

Jag kör på Macbook Pro och det är första gången något liknande händer mig.

MOV är inte ett codec :)

För övrigt låter det snarare som om du använt dig att ett plugin som felar eller bara uppgett värden som förvirrar programmet. Prova att ominstallera din CS5 serie. Dubbelkolla även att alla videofilerna ligger i samma mapp, för om du flyttar på dem så hittas de ju inte av programmet (Även om detta sällan leder till krash). En annan grej kan vara att stänga av alla övriga processer som kan störa programmet.

MOV är inte ett codec :)

För övrigt låter det snarare som om du använt dig att ett plugin som felar eller bara uppgett värden som förvirrar programmet. Prova att ominstallera din CS5 serie. Dubbelkolla även att alla videofilerna ligger i samma mapp, för om du flyttar på dem så hittas de ju inte av programmet (Även om detta sällan leder till krash). En annan grej kan vara att stänga av alla övriga processer som kan störa programmet.

Tack för svar, jag tror jag vet vilken plug-in men varje gång jag startar och klickar på en klipp då stängs de ner allting.