Charmosta Posted August 5, 2011 Share Posted August 5, 2011 Tja, Det är som så att jag har bestämt mig att börja med Cinema 4D, jag köpte programmet igår och vill börja jobba med den så fort så möjligt, jag söker efter en/flera sajt där du kan lära dig basics och getting started... Som funkar ungefär som VideoCopilot för AE men jag söker för Cinema 4D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted August 6, 2011 Share Posted August 6, 2011 Här har du de sajter som länkas från tillverkaren själv: MAXON: MAXON-Related Web Links Observera att den svenska sajten c4d.se länkar vidare till Animate.se • Visa kategori - CINEMA 4D - BodyPaint 3D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quantum Posted August 6, 2011 Share Posted August 6, 2011 Utöver de ovanstående från MAXON's sida: greyscalegorilla.com/blog Cinema 4d Tutorial 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charmosta Posted August 6, 2011 Author Share Posted August 6, 2011 Tack så mkt! Jag byter frågan här: Hur kan jag exportera en 3D objekt till AE och använda den med 3D-Kameran i AE osv... Jag har kollat & läst om hur man gör men de visar inte direkt HUR, jag har installerat plug-in från C4D i AE. EDIT: Jag har fått in det i AE men nu kommer det inget 3D objekt, istället kommer detta: http://i359.photobucket.com/albums/oo40/ali_ali_ali/WTF.jpg 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quantum Posted August 7, 2011 Share Posted August 7, 2011 Greyscalegorilla visar exakt det: How to Export Your Scene From Cinema 4D to After Effects | greyscalegorilla/blog Men du kanske vill lägga in något annat än en plane så vet jag inte riktigt. Har för mig att stödet för 3D-objekt till AE är så utvecklat (rätta mig gärna MaxH) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Korrekt... AE är 2.5D vilket innebär att objekt kommer som "Postcards in 3D space". //M 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts