Gå till innehåll

Teaser till min snart släppta kortfilm


david-

Recommended Posts

Här är en liten teaser till en ny kortfilm "A Grievous Farewell" som är under arbete men som snart är färdigfilmad.

 

Detta är knappt en trailer utan mest en liten teaser med några klipp från filmen.

 

Filmen kommer handla om en man som skriver ett brev till sin kära där han förklarar att han ångrar vad han gjort och liknande. Vad han ångrar återstår att se i filmen :)

Skriv gärna lite om vad ni tycker om scenerna, färgkorrigeringen och kanske musikvalet eller något.

 

 

Filmad med en 550D och med Technicolors Cinestyle. Färgkorrigerad med Colorista 2, Curves och Tints

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker mig känna igen den, har du jobbat på den länge? Sen får du ju byta ut den snodda musiken innan du släpper filmen...

Ja, vi har jobbat på den ganska länge faktiskt så det kan nog hända att du sett något klipp förut :)

 

Vi vet inte riktigt hur vi ska göra där, antingen så kör vi på snodd hans zimmer musik och bara har filmen på vimeo och inte tjänar några pengar på den, eller så låter jag någon kompositör få skräddarsy musiken så man kan ställa upp i festivaler och liknande.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker det ser grymt ut, vilken objektiv använde du?

Tackar!

Tre st olika:

Canon EF 50/1,8 II

Canon 18-55mm

Sigma 70-300

 

De två närbilderna på slutet använde jag Canon EF 50/1,8 II eftersom jag tycker det ger snyggast skärpa och kortast skärpedjup.

De två andra använde jag mig av de andra två objektiven för att få en lite större vidvinkel.

Länk till kommentar
Share on other sites

Väldigt fin teaser! :) Ditt bildspråk är väldigt imponerande. Vad gäller själva fotot så krossar du svärtan väldigt mycket, något som synts i dina tidigare postade videos också. Att dra ner den lite grann kan ge en fin kontrastfylld känsla, men när man tar det för långt blir bilden bara grötig (du ser vid 00:21 att hans ansikte smälter ihop med svärtan i bakgrunden). Det känns också mer som ett klipp ur en actionfilm - Looken på sista klippet är helt underbart däremot och om jag var du skulle jag övervägt att grade'a resten i samma ton.

 

Vad gäller musiken får du skärpa dig! :D Du kan inte göra seriösa videos och sen sno musik som en tio-åring i MovieMaker. Finns säkert flera up and coming kompositörer som mer än gärna skulle skapa musik åt dig med tanke på det uppenbara produktionsvärdet i din film :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Väldigt fin teaser! :) Ditt bildspråk är väldigt imponerande. Vad gäller själva fotot så krossar du svärtan väldigt mycket, något som synts i dina tidigare postade videos också. Att dra ner den lite grann kan ge en fin kontrastfylld känsla, men när man tar det för långt blir bilden bara grötig (du ser vid 00:21 att hans ansikte smälter ihop med svärtan i bakgrunden). Det känns också mer som ett klipp ur en actionfilm - Looken på sista klippet är helt underbart däremot och om jag var du skulle jag övervägt att grade'a resten i samma ton.

 

Vad gäller musiken får du skärpa dig! :D Du kan inte göra seriösa videos och sen sno musik som en tio-åring i MovieMaker. Finns säkert flera up and coming kompositörer som mer än gärna skulle skapa musik åt dig med tanke på det uppenbara produktionsvärdet i din film :)

 

Väldigt fin teaser! :) Ditt bildspråk är väldigt imponerande. Vad gäller själva fotot så krossar du svärtan väldigt mycket, något som synts i dina tidigare postade videos också. Att dra ner den lite grann kan ge en fin kontrastfylld känsla, men när man tar det för långt blir bilden bara grötig (du ser vid 00:21 att hans ansikte smälter ihop med svärtan i bakgrunden). Det känns också mer som ett klipp ur en actionfilm - Looken på sista klippet är helt underbart däremot och om jag var du skulle jag övervägt att grade'a resten i samma ton.

 

Vad gäller musiken får du skärpa dig! :D Du kan inte göra seriösa videos och sen sno musik som en tio-åring i MovieMaker. Finns säkert flera up and coming kompositörer som mer än gärna skulle skapa musik åt dig med tanke på det uppenbara produktionsvärdet i din film :)

 

Tack så mycket!

Ja, alltså jag håller med dig men grejen var att jag hade ett problem med dom två första klippen, jag hade nämligen underexponerat dom en del vilket skapade väldigt fula "bristningar" i skuggorna vid träden som inte försvann om jag inte drog ner allt till svart. Säkert så hade det funnits någon annan lösning men jag kunde inte göra det då, men jag hållet med dig, jag hade velat haft det mindre mörkt också.

 

Ja, faktiskt så har jag fått erbjudande av tre utländska kompositörer men grejen är att filmen är skräddarsydd till några ihop

mixade scores, som självklart håller äckligt hög klass då det är zimmer som gjort dom. Men jag funderar faktiskt på att skicka dom den färdiga filmen så får dom försöka göra musik med inspiration från grundmusiken. Om dom lyckas göra musik av riktigt hög klass så kommer jag köra på det :)

 

Tack för din, som vanligt, kloka och bra kritik!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...