Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag gör en del filmer i premier men nästan varje gång jag ska exportera får jag problem. Oftast är det konstiga hack i bilderna eller ljudet som spökar och det har jag alltid lyckats fixa men nu har jag fått ett stort problem jag inte vet hur jag ska lösa... Jag har gjort en film på 35 min som jag filmat med en panasonic HDC-SD700 och i premier är det inget fel på filmen. Exporteringen ger inga felmeddelanden men när jag ska titta på den färdiga filmen får jag problem. De första 15-20 min är helt felfria med resten är svart, hackigt och har ett starkt, högt och skrikit ljud.. Delar jag upp filmen i två delar fungerar det utan problem..

Min tanke var att codecen på kameran kanske var för komplicerad och att en längre film kanske inte är vad min dator orkar med? Jag jobbar på en imac 27 tum. Den har 2,8 GHz och intel core i5, 8 GB minne...

Har också börjat undra om det då är kameran och premier + min mac som inte lirar helt 100 med varandra.. Är det någon känt problem, skulle mitt problem försvinna om jag bytte program eller kamera? Eller är det jag som inte ser problemet?

tacksam för alla tipps!

Postad

Vilken codec exporterar du till och vilken version av Premiere?

- Uppdatera till senaste versionen av "din" version. (Vilken det nu må vara)

- Ställ om preferences till Memory istället för Performance.

- Workaround: Exportera till ett I-frame format (Quicktime MJPEG ex) och kör den kompletta filen till ngt h.264-format som "slutlig" fil. (Jag antar att det är det som krånglar)

//Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...