Gå till innehåll

The Millenium Star


Victhor

Recommended Posts

Tjabba tjena halå! :) Här kommer jag och stör :) Jag och mina kompisar håller på att göra en kortfilm som vi kallar "The Millenium Star.

[video=youtube;t-rbJzKn7Qg]http://www.youtube.com/watch?v=t-rbJzKn7Qg&feature=channel_video_title

 

storyn:

Christopher har fått i uppdrag att eskortera en diamant (The Millenium Star) till sin nya ägare, en general. Allt verkar lätt, tills han får väskan. Det är då han upptäcker att det inte bara är generalen som vill ha diamanten.

 

Det är ett skolprojekt så förvänta er inte en storfilm som kommer gå på bio och sådant ;)

Och, det är våran första "säriösa" kortfilm :)

 

Filmen har i alléfall fått höga förväntningar på youtube:

"snyggt gjort som fan ju"

"faan vad braa du är på att edita!!"

"den här kommer äga så jäkla mycket"

"cant wait to see it vigge! looks epic"

 

Så jag hoppas verkligen att youtube versionen blir så bra den kan bli :D

 

Filmens effekter kommer skapas och läggas till i Adobe After Effects,

Men Kommer Klippas Samman I Sonyvegas Pro 9.

 

Kolla även dessa sidor om ni vill veta mer :D

http://www.youtube.com/user/TheVIPCEEK

http://www.facebook.com/OfficialVIPCEEK

Länk till kommentar
Share on other sites

Precis. Och hur lockande verkar det med en film där skaparna inte ens har orkat stava titeln rätt?

 

(Och innan du nämner Inglourious Basterds så är det väldigt uppenbart när det är med flit och när det är omedvetet)

Länk till kommentar
Share on other sites

Är inte särskilt intressant med vad andra folk tycker om man inte känner dem eller om de är etablerade recensenter.

 

Tycker att klippen var ganska tråkiga och text-bilderna var alldeles för långa. Jag klockade allt som inte var klipp och kom fram till att det finns knappt 20 sekunder klipp i trailern och resten är text och lite annat. Poängen med en trailer är att fånga intresset med bilder och inte förklara hela långa storyn med text. Sådant gör man i en baksidestext på en dvd eller i info-texten på YouTube. Nu var visserligen det ganska lite grejer som förklarades i texten med det är bara en ännu bättre anledning att klippa ner dem. Var konsekvent med dina bilder med ännu mer (mycket mer) med din text.

 

Filmen kanske är jättebra. Vad vet jag? Men av det jag såg blev jag inte intresserad.

Länk till kommentar
Share on other sites

Precis. Och hur lockande verkar det med en film där skaparna inte ens har orkat stava titeln rätt?

 

(Och innan du nämner Inglourious Basterds så är det väldigt uppenbart när det är med flit och när det är omedvetet)

 

vem bryr sig?

Länk till kommentar
Share on other sites

Är inte särskilt intressant med vad andra folk tycker om man inte känner dem eller om de är etablerade recensenter.

 

Tycker att klippen var ganska tråkiga och text-bilderna var alldeles för långa. Jag klockade allt som inte var klipp och kom fram till att det finns knappt 20 sekunder klipp i trailern och resten är text och lite annat. Poängen med en trailer är att fånga intresset med bilder och inte förklara hela långa storyn med text. Sådant gör man i en baksidestext på en dvd eller i info-texten på YouTube. Nu var visserligen det ganska lite grejer som förklarades i texten med det är bara en ännu bättre anledning att klippa ner dem. Var konsekvent med dina bilder med ännu mer (mycket mer) med din text.

 

Filmen kanske är jättebra. Vad vet jag? Men av det jag såg blev jag inte intresserad.

det är ett skol project, när jag klippte TEASERN så hade vi knappt spelat in något.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu bryter jag snart ihop, jag blir så jäkla trött på alla idioter som förstör sina filmer med blå color grading, det ser förjävligt ut ursäkta språket men jag tycker man förstör sin film om man byter ut alla färger mot blått, kolla på en riktig film och lägg märke till hur de olika färgerna syns tydligt och inte är ihopkladdade till en blå röra.(detta gäller dock inte alla skitactionfilmer som kommit de senaste åren.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu bryter jag snart ihop, jag blir så jäkla trött på alla idioter som förstör sina filmer med blå color grading, det ser förjävligt ut ursäkta språket men jag tycker man förstör sin film om man byter ut alla färger mot blått, kolla på en riktig film och lägg märke till hur de olika färgerna syns tydligt och inte är ihopkladdade till en blå röra.(detta gäller dock inte alla skitactionfilmer som kommit de senaste åren.

 

???

 

Har inte lagt till någon color grading här. "was in a hurry" så jag gjorde trailern i 50% svart-vitt..

 

ps snälla, släpp lös dina jävla utbrott inne på toaletten istället för på internet. är det mitt fel att "alla" andra är kåta i blå colour grading?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...