Moonster Postad 16 januari 2005 Postad 16 januari 2005 Tjenare tjenare jag tänkte bara ta mig hit o fråga om råd. Jag har fram till den 18 april att skriva ett manus och göra film av manuset. Detta ska vara en ansökningsfilm till ihtv, en skola i götet, samt en skoluppgift i min nuvarande skola, där jag studerar till producent. Till ansökningarna ville jag först inte göra en film i den genren som jag har valt men då jag hörde att det är en skoluppgift också så tänkte jag slå 2 flugor i en smäll. Genren är yrkesporträtt. Skolan jag ska söka till krävde att jag gjorde en film, spelfilm hellst, medans skolan jag går i ville ha ett yrkesporträtt. Så jag tänkte göra en spelfilm där ett yrke porträtteras på ett eller annat sätt, dvs. kanske en kort action med poliser, där jag kanske visar lite hur poliser jobbar. ovanstående ide kan ju tänkas uppenbar, men jag har absolut ingen budget, så det blir lite svårt att hyra poliser eller kläder etc. jag tänkte mig något simplare dessutom skall detta vara en kort film, max 10 minuter tänkte jag, kanske en kvart. har ni någon ide om ett manus jag kan skriva för att uppfylla ovanstående. vore evigt tacksam om ni kunde hjälpa mig med det då min deadline närmar sig. mvh. the moonster 0 Citera
Wallin Postad 16 januari 2005 Postad 16 januari 2005 En kortfilm på 10-15 minuter som ska handla om yrket polis. Räkna inte med någon action där, blir mest hembesök och nerplockande av katter ut träd och pappersarbete. 0 Citera
monic Postad 16 januari 2005 Postad 16 januari 2005 Varför inte välja ett mer ovanligt yrke? Alla "vet" redan hur poliser jobbar. Jag skulle ha tagit ett yrke som folk knappt känner till existerar! 0 Citera