Andreas Edin Carlsson Posted May 6, 2011 Share Posted May 6, 2011 Hej, Sitter och tittar på lite olika alternativ till en musikvideoinspelning som skall göras här snart. Jag har alltid förlitat mig på att vitbalansera rätt, men jag upplever att jag aldrig får "känslan" i bilden som man ser på många väldigt stora produktioner. Ta Lady Gagas senaste video Judas som ett exempel: Ljuset i denna video är mycket fint och känns otroligt varmt och fint. Jag sitter och tittar på vad jag skall använda men förstår inte riktigt skillnaden mellan: - HMI - Tungsten - Brutes - LED - Kino Flo / Lysrör - Xenon Hur påverkar de bilden? Jag förstår att detta är en stor och omfattande fråga - men jag misstänker att det är en skillnad mellan dem? Eftersom jag inte förstår vad skillnaden är kan jag inte specificera min fråga mer heller. Men ponera att jag vill filma med en digital videokamera a'la RED MX och jag vill uppnå typ en film som denna: Den är btw så sjukt snygg! Stort STORT tack för input på denna! :) Bästa Hälsningar //Andreas 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Edin Carlsson Posted May 6, 2011 Author Share Posted May 6, 2011 Specificerar vad i videon jag menar jag vill uppnå: 1) Utomhusscenen: 00:22 /00:26 (närbild och vid bild) 2) eldscenen utzoomad: 01:33 dessutom denna videon också (kanske är samma ljussättning?): Närbilderna: 02:46 Stort tack 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted May 6, 2011 Share Posted May 6, 2011 Börja med att läsa Belysning för film. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DigitalDirt Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Frågeställningar som jag också är väldigt intresserad av att läsa svar till.... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts