Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej jag undrar vad man får för kamera för typ 2000 kr eller mindre. Alla typ Kodak aiptek och creative har skit dålig bild!!! Men toshiba camileo x100 verkar helt ok.

Hjälp undrar också om mikrofon mm!

Postad

2000kr är en jätteliten budget om du är intresserad av att göra film. Vad ska du använda kameran till? Det kanske vore klokare att satsa på en billig använd minidv-kamera. Särskilt om du vill få acceptabelt ljud till samma budget också.

Sommarjobba!

Postad
Tack för tipset jag lutar åt en hs10 grym bild till lågt pris!!! men har den mikrofoningång???

Eller finns det någon liknande med det?

Dessa under 2000kr har mik-ingång enligt prisjakt (ett bra tips är att söka där efter de funktioner och pris du vill ha):

Aiptek PocketDV AHD 300

Kodak Zi8

Aiptek PocketDV AHD A100

Creative Vado HD (3rd Generation)

Aiptek PocketDV AHD Z700 Extreme

Aiptek PocketDV AHD Z700

Aiptek AHD H 12 Extreme

Postad
Men alla de har så dålig skärpa och ingen manuel fokus. Finns det inga så som fujifilm hs10 men med mik jack

Så mycket bättre OCH med mic-jack kan du inte riktigt få till den budgeten.

Postad

hur mycket behöver man ge för att få en bra i såna fall???

Elller går det bra att spela in ljud externt med en inspelar grej och mikrofon?

Nu när jag tittar efter så har Aiptek AHD H 12 Extreme och Fujifilm hs10 likvärdig videokvalitet men Aiptek AHD H 12 Extreme har mikrofon jack+är billigare!!!!

Postad
hur mycket behöver man ge för att få en bra i såna fall???

Elller går det bra att spela in ljud externt med en inspelar grej och mikrofon?

Nu när jag tittar efter så har Aiptek AHD H 12 Extreme och Fujifilm hs10 likvärdig videokvalitet men Aiptek AHD H 12 Extreme har mikrofon jack+är billigare!!!!

Den externa micken spelar bara in i mono men det borde vara det man vill ändå. Om du inte väntar dig för mycket av en så billig kamera så blir du nog nöjd.

Postad

Nu var det någon som sa att aiptek inte alls är en bra videokamera. Ska man satsa på en bridge kompaktkamera eller vad får man mest för pengarna för???

Måste ha mick jack

Postad
Nu var det någon som sa att aiptek inte alls är en bra videokamera. Ska man satsa på en bridge kompaktkamera eller vad får man mest för pengarna för???

Måste ha mick jack

"Mest för pengarna" - Grejen är att Mest För Pengarna i det här fallet inte är speciellt mycket. Du kommer inte få en "Bra" kamera för den pengen om du inte nöjer dig med en Aiptek, Camileo eller vad som nu kan tänkas finnas. Mitt tips är att istället Spara pengarna :) Du kan ju få en Lumix G2 för 3994kr, det är inte mycket alls och du är redan mer än halvvägs där om du har 2000. För jag kan se det på dina kommentarer att om du lägger pengarna på något sämre så kommer du inte bli nöjd - För du vet själv hur mycket bättre man kan göra. Det handlar om att hålla ut helt enkelt tills du sparat ihop tillräckligt med pengar för en vettig kamera! :D

http://www.japanphoto.se/product/digital-systemkamera/panasonic/panasonic-lumix-g2-14-42-bla/

Postad

Tack!!! Alltså egentligen tror jag nog också att man behöver ge endel mer för en bra kamera. men jag är inte säker på hur långe jag kommer hålla på med film och tycka det är roligt. Men jag går nog på ditt tips för jag och en kompis ska nog göra en youtube kanal med en del kortfilmer och sånt så det är nog värt det.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...